מי יטפל בנפגעי תאונות הדרכים?

(0)
לדרג

ועדת הכספים קיימה דיון בנושא תקנה המעבירה את הטיפול בנפגעי תאונות הדרכים מחברות הביטוח אל קופות החולים. החלטה טרם התקבלה

מאת: מערכת zap doctors

בדיון שהתקיים אתמול בוועדת הכספים, ביקשו נציגי משרד האוצר לאשר את התקנה המעבירה את האחריות לטיפול בנפגעי תאונות דרכים מחברות הביטוח אל קופות החולים. חברי הועדה שמעו את הצדדים כאשר גופים מסוימים תמכו בהצעה כגון קופות החולים, ומנגד גופים התנגדו להצעה, כגון ביה"ח 'הדסה'.

לדברי נציגי משרד האוצר, ההצעה מעבירה את הטיפול של הפצועים ישירות אל קופות החולים, צעד שלדבריהם מייעל את המערכת ומונע סרבול יתר של אישורים, בדיקות שונות והצלבות בין הגופים.

מניעת ההצלבות בין הגופים

נציגי חברות הביטוח אמרו כי במידה והתקנה גורמת להעביר את כל נושא תאונות הדרכים אל קופות החולים, הדבר אכן יסייע במניעת ההצלבות בין הגופים, אך בתקנה הנוכחית המוצעת לא כל הנושא עובר אל קופות החולים, וכי ישנם סעיפים רבים בהם עדיין יתקיימו ההצלבות, כך שהנושא טרם נפתר.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני ביקש להבהיר כי כיום הטיפול בנפגעי תאונות הדרכים הוא טוב ואינו מבין מדוע יש צורך לשנות את המצב הקיים כאשר הוא תקין. לדברי האוצר, הצעד יועיל בנושא העברת הכספים בין קופות החולים וחברות הביטוח, וכי הדבר יסייע בהתייעלות בתחום ולא יפגע בו.

בתום הדיון אמר יו"ר הועדה כי יביא את הנושא להצבעה במסגרת ההצבעות הכלליות על חוק ההסדרים בהמשך הדיונים בתקופה הקרובה.

בואו לדבר על זה בפורום מימוש זכויות רפואיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום