מתן תרופה לילדים

(0)
לדרג

הורים רבים נתקלים בסירוב של ילדיהם כאשר הם נדרשים לקבל תרופה. חשיבה יצירתית תגרום לילד לפתוח את הפה

מאת: ד"ר רקפת בכרך

כמעט כל הורה מכיר את הרגע שבו הילד מסרב לקחת תרופה למרות שהדבר חיוני לבריאותו. לעיתים רחוקות הילד משתכנע בקלות אבל במקרים רבים הדבר דורש תושייה רבה ופתרונות יצירתיים.

ניתן לשכנע את הילד ליטול את התרופה עם מינימום דרמות מיותרות:

^^קור רוח:^^

קודם כל כשצריך לתת תרופה, הדבר החשוב הוא לשמור על שלווה ולשדר קור רוח. אם תיכנסו ללחץ ותיגשו אל הילד בתחושה של חשש או כישלון ידוע מראש, הוא ירגיש בכך ויירתע בהתאם; כמו נבואה שמגשימה את עצמה. לכן, עשו זאת באסרטיביות ונועם. התוצאות בהתאם.

^^תרופה מהאגדות:^^

המציאו סיפור קצר בו תוכלו לשלב את נטילת התרופה בהקשרים חיוביים. כמו למשל - סיפור על ילד גיבור שלקח את התרופה שלו והפך להיות חזק ובריא.

^^תזליפו:^^

כדאי להשתמש במזרק הנמכר עם התרופה (כמו במקרה של נורופן לילדים או אקמולי). המזרק פחות מאיים על הילד מאשר הכפית והוא מאפשר לכם למדוד במדויק את הכמות הנדרשת לנטילה. המזרק מאפשר הזלפה נוחה לתוך הפה שמעוררת פחות התנגדות. ניתן להצמיד את המזרק ללחי הפנימית של הילד ולהזליף את הסירופ בעדינות. בנוסף, ניתן לתת את המזרק לילד כפרס לאחר השימוש.

^^הטעם קובע:^^

בררו עם הרוקח באילו טעמים ניתן לתת את התרופה הרצויה ושאלו את הילד מה הוא מעדיף. לילדים שונים יש העדפות שונות מאוד לגבי הטעם האהוב ולכן, הבחירה צריכה להיות של ילדכם.

^^תרופות באמבטיה:^^

עדיף לתת לילד ליטול את התרופה שלו דווקא באמבטיה. האמבט גורמת לנינוחות הילד ולמצב רוחו. באמבט הילד רגוע יותר וקל לשכנעו. ניתן לעשות זאת גם בשילוב משחק הקשור לאמבט.

^^תגמול קטן:^^

תנו לילד פרס קטן עם קבלת התרופה. בסיום מתן התרופה ניתן לפנק את הילד עם מאכל אהוב. צ'ופר הוא כושר השכנוע הוותיק והמוצלח ביותר.

^^התכוננו מראש:^^

בעת מתן התרופה דאגו כי כל האביזרים יהיו לידכם. זאת על מנת שתוכלו לבצע את הפעולה בצורה המהירה והיעילה ביותר ולהימנע מלמתוח את האירוע המתוח בין כה וכה.

^^תרופה יוצרת:^^

ניתן להפוך את בקבוק התרופה למשחק יצירה אותו תהפכו לדמות משעשעת בעזרת ציורים על הבקבוק, מדבקות ועוד. הדבר יסיח את הדעת מהנטילה והפעילות תהפוך לריטואל משעשע. חשוב לדאוג שבגמר הנטילה, במידה והבקבוק עדיין מכיל תרופה - להרחיקו מהישג ידו של הילד.

^^החמיאו לילד:^^

לאחר שהצלחתם במשימה וילדכם נטל את התרופה כמו שצריך, הראו לו שאתם גאים בו על כך שעמד במשימה. הדבר יתרום גם לביטחון העצמי של הילד בנטילת התרופה בפעם הבאה וגם יקל עליכם במשא ומתן העתידי לכשיתרחש.

ד"ר רקפת בכרך היא רופאת משפחה בכירה בקופת חולים כללית.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום רפואת ילדים
פורום פסיכולוגיה קלינית של הילד והמתבגר

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום