"קצבת ילד נכה - למימון הוצאות"

(0)
לדרג

בתגובה לכתבה בדוקטורס על אי מתן קצבת שרותים מיוחדים לילדים נכים, טוען דובר הביטוח הלאומי כי "הקצבה הקיימת מסייעת במימון הוצאות מחייה ולימודים"

מאת: מערכת zap doctors

בשבועות האחרונים הורים לילדים נכים מנסים לעשות מהלך ולחתום על עצומה לקבלת קצבת שר"מ, כפי שמקבלים נכים בני 18 ומעלה. כתבה נרחבת בנושא פורסמה בדוקטורס לפני כשבועיים.

רבים מהילדים הנכים בארץ ישראל זקוקים לעזרה וסיוע צמוד 24 שעות ביממה של עובד זר. עלות עובד זר מיומן, הינה יקרה מאוד (כ-6,000 ש"ח בחודש). קצבת ילד נכה המיועדת עבור מימון עובד זר היא כ-2,000 שח. כל שאר המימון מוטל על הורי הילד הנכה.

הורים לילדים נכים קורסים תחת המעמסה הכבדה של המימון הכלכלי. דפנה אזרזר, אמא של אילאי, ילד עם פיגור שכלי קשה, הקימה את ארגון אהב"ה למען נכים ובני משפחותיהם. בימים אלה יזם הארגון עצומה לשינוי המצב הקיים, כלומר לקבלת קצבת שר"מ (שרותים מיוחדים לנכים) לילדים מתחת גיל 18. "אנו קוראים לממשלת ישראל לעזור ולסייע להוריו של ילד נכה לממן עובד זר באופן מלא", אומרת אזרזר לדוקטורס.

קצבה למבוגר - סיוע בתפקוד היומי

חיים פיטוסי, דובר המוסד לביטוח לאומי, מסר בתגובה: "המוסד לביטוח לאומי אינו קובע את שיעור הקצבה אלא המחוקק, והביטוח הלאומי מופקד על הביצוע/תשלום הקצבה. הקצבה לילד נכה, נועדה למחייה ולסיוע למשפחה במימון לימודיו של הילד. הקצבה ניתנת לילד נכה שעקב נכותו דרושה לו עזרה מיוחדת ואין ביכולתו לבקר באופן סדיר בבית הספר או שהוא לומד במסגרת חינוכית מיוחדת.

הקצבה לילד נכה מהווה, כאמור, עזרה להורים במימון הוצאות המחייה והלימודים של הילד. קצבה לשירותים מיוחדים אינה משולמת על פי החוק לילדים נכים. לעומת זאת, קצבת הנכות של המבוגר באה לפצותו על אובדן כושר עבודה והקצבה לשירותים מיוחדים נועדה לסייע למבוגר נכה קשה בתפקוד היום יום".

בואו לדבר על זה בפורום מימוש זכויות רפואיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום