מיניות בגיל ההתבגרות: שאלות ותשובות

(2)
לדרג

מחזור לא סדיר, תדירות האוננות, כאבים בשדיים ועוד - בני נוער שואלים, ד"ר ליאורה אברמוב, מומחית בגינקולוגיה, משיבה

מאת: מערכת zap doctors

1. קיבלתי מחזור לפני מעל 3 שנים והוא עדיין לא סדיר. בדרך כלל הוא מופיע לאחר יותר מארבעה שבועות. אני צריכה לבדוק את זה? (בת 15)

ד"ר ליאורה אברמוב משיבה: "אם המחזור מופיע בקביעות קצת יותר מארבעה שבועות זה תקין. עד 6 שבועות מחזור נחשב גם כן תקין. צריך לבדוק רק כשיש ממש אי סדירות - מאחר או מקדים - ואת לא יכולה לצפות מתי הוא יגיע".

2. מתי צריך ללכת לרופא נשים בפעם הראשונה? אם קיבלתי מחזור אני כבר צריכה ללכת? (בת 12)

ד"ר אברמוב: "לא. בעיקרון, בדיקה אצל רופא נשים נעשית אם יש בעיה כלשהי שמטרידה אותך, לדוגמא - הפרשות או גירודים, או מחזור לא תקין. כשתגיעי לשלב שבו תרצי לקיים יחסי מין (ואני מקווה שזה לא יהיה בקרוב), רק אז יש מקום להיבדק כדי להתאים אמצעי מניעה".

3. כמה פעמים ביום מותר לאונן? זה מזיק? (בן 16)

ד"ר אברמוב:"כמה שבא לך. לא מזיק כל עוד זה לא על חשבון פעילות יומיומית אחרת".

4. יש לי כאבים בשדיים כבר שלוש שנים - בהתחלה חשבתי שזה כאבי גדילה, אבל אני מפחדת שאולי יש לי בעיה. אני צריכה ללכת לרופא? (בת 15 וחצי)

ד"ר אברמוב: "כאבים בשדיים יכול לנבוע מחוסר איזון הורמונלי. אם הכאבים בשני השדיים זה לא מפחיד. אחר כך שימי לב האם הכאבים מופיעים לקראת מחזור כי אז זה ממש טבעי ונורמלי. את יכולה לעבור בדיקה אצל רופאת ילדים או רופאת משפחה שתרגיע אותך ותראה שהכל בסדר".

5. אני שוקלת 52 ק"ג וגובהי 1.60 מ'. אני רוצה לעשות דיאטה, אבל אמא שלי לא נותנת לי ומכריחה אותי לאכול כי היא לא חושבת שאני שמנה. איך אפשר להוכיח לה שאני צריכה לעשות דיאטה? (בת 14)

ד"ר אברמוב: "פני לייעוץ אצל דיאטנית בקופת החולים שלך. היא תדריך אותך על תזונה נכונה והאם הדיאטה נחוצה או לא. לפעמים כדאי להגביר פעילות ספורטיבית כדי לעצב את הגוף ולא צריך שום דיאטה בנוסף".

ד"ר ליאורה אברמוב מנהלת את פורום טיפול מיני בנשים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום