מסתמן: קיצוצים במערכת הבריאות

(0)
לדרג

משרד האוצר מציע מספר קיצוצים: יגבה תשלום של 50 ש"ח בגין יום אשפוז, יבוטלו 120 תקנים וקניית התרופות לשפעת החזירים תבוצע על חשבון תקציב סל התרופות 2010

מאת: מערכת zap doctors

משרד האוצר פרסם הצעת קיצוץ בתקציב המדינה הנוגעת בתחומים רבים, וביניהם פגיעה במערכת הבריאות אשר תשפיע על כל תושבי המדינה. בהצעת הקיצוץ נכתב כי יבוצע תיקון לחוק הבריאות הממלכתי וקופות החולים יגבו 50 ש"ח בגין כל יום אשפוז במחלקות אשפוז כלליות. גובה ההשתתפות המרבי יעמוד על שלושה ימים ברבעון ואילו גובה ההשתתפות המרבי לקשישים מקבלי קצבת השלמת הכנסה מהמוסד לביטוח לאומי, יעמוד על מחצית מגובה התקרה הכללית.

גביית הכספים מהאוכלוסייה תשמש מקור למימון סל שירותי הבריאות ותביא להפחתה בעלות הסל בסך של כ-40 מיליון ש"ח ב-2009 ו-100 מיליון ש"ח ב-2010.

תרופות לשפעת החזירים מתקציב סל הבריאות

הצעת הקיצוץ קובעת כי התקציב לרכש תרופות או חיסונים לשם היערכות לשפעת החזירים יוקצה מתוך תקציב התוספת שיועדה להרחבת סל שירותי הבריאות לשנת 2010.

בנוסף, ההצעה כוללת החלטה על קיצוץ 120 תקנים, שייעד ראש הממשלה לשעבר למשרד הבריאות. משרד הבריאות הספיק לאייש 100 תקנים ושאר התקנים כאמור לא יאויישו. התקציב הנחסך בסך 20 מיליון ש"ח ישמש לפעולות משרד הבריאות להתמודדות עם שפעת החזירים.

סגן שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, נפגש היום עם ראש הממשלה לשיחה ארוכה שבה ציין את מצוקת החולים והביע את מורת רוחו מגזירות משרד האוצר. סגן השר הדגיש כי למרות שהוא מבין את הצורך לקצץ בתקציב המדינה, לא ניתן לעשות זאת על גבי השכבות החלשות. סגן השר צפוי להיפגש מחר בבוקר עם שר האוצר וללבן את הנושאים המצויים במחלוקת.

בואו לדבר על זה בפורום סל תרופות - מידע וייעוץ.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום