שפעת החזירים: מקרה נוסף בישראל

(0)
לדרג

בכך עלה מניין החולים לשלושה. נבדק חשד כי שלושה ישראלים נוספים נדבקו בנגיף, ביניהם תינוק בן 8 חודשים ששב לארץ עם אמו בטיסה מניו-יורק

מאת: מערכת zap doctors

מקרה שלישי של שפעת החזירים התגלה בישראל. ביום שישי שעבר אושפזו בני זוג במרכז הרפואי ת"א (איכילוב) לאחר שחזרו ממכסיקו. מבדיקות שנעשו בשבת התברר כי הגבר, בן 34, חולה בשפעת החזירים. בני הזוג נמצאים בבידוד ומקבלים טיפול. מצבם מוגדר טוב.

עד כה אותרו שלושה מקרים של שפעת החזירים בישראל - תומר וג'ים בן 25 מהיישוב גאולים, גבר בן 47 מהיישוב צורן שבשרון וכעת חולה נוסף המאושפז באיכילוב.

בנוסף, ישנו חשד לעוד שלושה אנשים שנדבקו בנגיף: אישה כבת 33 ותינוקה בן 8 חודשים, אשר שהו על טיסה 026 מניו-יורק לישראל (עליה שהה הגבר אשר אובחן כחולה השני בישראל בשפעת החזירים). האישה ותינוקה מאושפזים בבית-חולים הדסה עין כרם בירושלים. חשד למקרה נוסף הנבדק כעת - אישה בת 20 אשר שבה ממכסיקו ומאושפזת באיכילוב.

כללי זהירות

משרד הבריאות הודיע כי בטיסה 3752 של חברת התעופה איבריה ממדריד לישראל, שנחתה בישראל ב-2.5.09 בשעה 5:00 לפנות בוקר, שהתה החשודה שמאושפזת כרגע באיכילוב. לכן, כל הנוסעים שהיו על הטיסה מתבקשים להישאר בביתם למשך שבוע ימים, ומי שחש בסימני המחלה, מתבקש לפנות לחדר מיון.

יש לציין שבמאמץ של משרד הבריאות למזער את היקף המחלה בישראל, הוחלט לבדוק את כל הנוסעים ששבים ממכסיקו בשדה התעופה. כמו-כן, אדם שקיבל הנחיה ממשרד הבריאות להישאר בביתו עד שבוע ימים בבידוד עצמי מרצון, יפנה בתום תקופת הבידוד לרופא המטפל בקופת חולים ויקבל ימי מחלה בהתאם.

בואו לדבר על זה בפורום שפעת החזירים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום