עישון בהריון מוקדם לא מזיק לעובר

(16)
לדרג

מחקר חדש וייחודי מגלה: הפסקת עישון בשלב מוקדם במהלך ההריון (עד השבוע ה-15) מונעת סיבוכים חמורים של עישון

מאת: מערכת zap doctors

מחקר חדש שפורסם ב-British Medical Journal מצא כי הפסקת עישון בשלב מוקדם במהלך ההריון עשויה להביא לנסיגה ומניעת סיבוכים חמורים של עישון על העובר.

למרות שידוע כי הפסקת עישון בהריון מפחיתה את שיעור הלידות של יילודים במשקל נמוך ושיעור הלידות המוקדמות, מעט מאוד מחקרים ניסו לזהות גיל הריון קריטי עד אליו יש להפסיק לעשן במטרה למנוע סיבוכי הריון על רקע עישון. באופן מפתיע, לא נערכו עד כה מחקרים להערכה אם הפסקת עישון בשלב מוקדם בהריון מפחיתה את שיעור הלידות המוקדמות הספונטניות או לידות יילודים קטנים לגיל ההריון.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להשוות את תוצאות ההריונות של נשים שהפסיקו לעשן בשלב מוקדם בהריון בהשוואה לאלו שלא עישנו בהריון או אלו שהמשיכו לעשן.

2,504 נשים בהריון ראשון השתתפו במחקר. המשתתפות חולקו לקבוצות המעקב לאחר 15 שבועות הריון. היעדים העיקריים של המחקר כללו את שיעור הלידות המוקדמות הספונטניות ויילודים במשקל נמוך לגיל ההריון.

בהשוואה בין נשים לא מעשנות ונשים שהפסיקו לעשן, החוקרים לא מצאו הבדלים בשיעורי הלידות המוקדמות הספונטניות (4% לעומת 4%) או יילודים שנולדו במשקל נמוך לגיל ההריון (10% לעומת 10%).

בהשוואה בין נשים מעשנות בהווה ובין נשים שהפסיקו לעשן, החוקרים מצאו שיעור גבוה יותר של לידות מוקדמות ספונטאניות (10% לעומת 4%) ושיעור היילודים בעלי משקל נמוך לגיל ההריון (17% לעומת 10%).

בקרב נשים שהפסיקו לעשן לפני שבוע 15 להריון, שיעור הלידות המוקדמות הספונטניות ושיעור היילודים בעלי משקל נמוך לגיל ההריון לא היו שונים משמעותית בהשוואה לנשים לא-מעשנות, עדות לכך שניתן למנוע סיבוכים חמורים של עישון אם מפסיקים לעשן בשלב מוקדם בהריון.

החוקרים ממליצים כי הטיפול במהלך ההריון יכלול עידוד הפסקת עישון בשלב מוקדם בהריון, עם דגש על התועלת הרבה בהפסקת עישון לפני שבוע 15 להריון.

עם זאת, החוקרים מציינים כי הפסקת עישון מומלצת (מבחינת בריאות היילוד) בכל מקרה - תמיד: לפני ההריון ובכל שלב בהריון. נוסיף ונציין שהפסקת עישון תביא ודאי גם לשיפור בריאות האם, וגם לכך יש ודאי השלכות על בריאותו של היילוד בטווח הארוך.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום