פעילות גופנית מפחיתה מיגרנה

(0)
לדרג

מחקר חדש מפריך הערכות קודמות לפיהן פעילות אירובית מעצימה כאבי ראש. משתתפי המחקר דיווחו על ירידה בתדירות ובעוצמת המיגרנות

מאת: מערכת zap doctors

אף שפעילות גופנית ידועה כגורם שמעורר כאבי ראש בקרב אנשים שסובלים ממיגרנה, מחקר חדש מתאר אימון גופני מסוים שדווקא הפחית את תדירות כאבי הראש ואפילו שיפר את איכות חייהם של הסובלים מהמחלה

במחקר שפורסם בעיתון הרפואי The Journal of Head and Face Pain השתתפה קבוצת אנשים שאובחנו כחולים במיגרנה. משתתפי המחקר נבדקו לפני, תוך כדי ולאחר ביצוע תכנית התערבות גופנית שכללה אימונים לשיפור הכשירות האירובית. תכנית ההתערבות התבססה על אימוני רכיבה על גבי אופניים נייחות ותוכננה במטרה לשפר את צריכת החמצן המרבית של החולים מבלי להחמיר אצלם את התקפי המיגרנה.

לאחר תקופת האימונים נצפה שיפור משמעותי בערכי צריכת החמצן של המטופלים. לאורך כל תקופת המחקר לא הורע מצבם של החולים; יתרה מכך, בחודש האחרון של תכנית האימונים נצפתה אף ירידה במספר התקפי המיגרנה, נצפתה ירידה במספר הימים במהלך החודש בהם סבלו החולים מכאבי הראש, נצפתה ירידה בעוצמת הכאבים ונצפתה ירידה בכמות התרופות בהן השתמשו החולים.

אנשים שסובלים מכאבי ראש וממיגרנות נוטים להיות פחות פעילים גופנית מאנשים שאינם סובלים מן התופעה הזו, ולכן הם סובלים מכשירות אירובית נמוכה ומירידה בגמישות ובטווחי התנועה. לאור הירידה בכשירות הגופנית ובאיכות חייהם של החולים קיימת חשיבות רבה לביצוע מחקרים שיבחנו את תרומתה האפשרית של הפעילות הגופנית על קבוצת חולים ייחודית זו. "בעוד שכמות הפעילות הגופנית האופטימלית עבור חולים שסובלים ממיגרנה נותרה עדיין בלתי ידועה, תכנית הפעילות הגופנית שלנו יכולה עתה ללכת צעד אחד קדימה ולהשוות בין טיפולים תרופתיים ובין טיפול ללא תרופות במטרה לבחון האם הפעילות הגופנית כשלעצמה יכולה למנוע מיגרנה", ציינה ד"ר Emma Varkey, חברת צוות המחקר.

המחקר תורגם על ידי הפיזיולוג מולי אפשטיין ופורסם גם באתר וינגייט.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום