חדש: תקנות פרסום לרופאי שיניים

(1)
לדרג

תקנות חדשות של משרד הבריאות לרופאי שיניים: אסור לפרסם מחירים ומבצעים או לעודד צריכת טיפול שיניים שאינו חיוני

מאת: מערכת zap doctors

לאחר התייעצויות רבות בין משרד הבריאות וועדת החוקה, חוק ומשפט, יצאו השבוע תקנות לרופאי השיניים בדבר איסור פרסום. תחילתן של תקנות אלה יחל בעוד כחודש וחצי.

על-פי התקנות החדשות, אסור לפרסם פרסומת שיש בה עובדות שגויות או מטעות. בנוסף, חל איסור על הבטחת הצלחה של טיפול, פרסומת המשבחת את מיומנותו, ידיעותיו וכשירותו המקצועית של מורשה לריפוי שיניים, של מטפל אחר במרפאה או של תאגיד, בין אם נקבו בשמם ובין אם לא.

סלבריטאים יוצאים מהתמונה

ההנחיות אוסרות על רופאי שיניים להשתמש בתואר "מומחה" שאינו אושר בישראל. בנוסף, אסור להשתמש בשם, כינוי, תמונה, תצלום, קול או דמות של אנשים מפורסמים וידועי שם. כמו-כן, אסור להשתמש בפרסומת המכילה צילום, ציור או תמונה של אברי גוף מוצנעים.

על רופאי השיניים ייאסר לפרסם את עצמם באמצעות שיווק ישיר באמצעות הטלפון או באמצעות סוכן מכירות. כמו-כן, חל איסור על פרסומת בעיתון שגודלה עולה על חצי העמוד או שמופיעה יותר מפעם אחת באותו גיליון של העיתון. התקנות אוסרות על שימוש בשילוט חוצות, בכרזות על אוטובוסים או בהפרחת בלוני פרסום. על-פי התקנות, לא ניתן לפרסם באינטרנט באתר המכיל תכנים של אלימות, פורנוגרפיה, תוכן בלתי חוקי אחר או באתר המיועד לקטינים.

כללי האתיקה

ההנחיות החדשות אוסרות על פרסום תעריפים ומחירים לטיפול, פרט לציון טיפולי שיניים הניתנים בחינם. כמו-כן אסורה פרסומת שיש בה עידוד לצריכת טיפול שיניים שאינו חיוני על פי אמות מידה מקובלות ברפואת שיניים או פרסומת היוצרת חשש או הפחדה. בנוסף, אסור לפרסם מבצעים, הנחות, הגרלות, חלוקת פרסים, מתנות או כל טובת הנאה.

"אני מאמין כי רופאי השיניים יקבלו בברכה את התקנות החדשות", אומר לדוקטורס ד"ר שלמה זוסמן, מנהל האגף לבריאות השן במשרד הבריאות. "הם חיכו לתקנות הרבה מאד זמן ובסה"כ אין דברים חדשים לרופאים, מכיוון שאלו הנחיות שנמצאות בכללי האתיקה אשר חייבו אותם להתנהגות ראויה". ד"ר זוסמן מוסיף, כי "אנו פיקחנו על התחום בעבר וכעת שהחוק יוצא לפועל, אנו נמשיך לפקח עליו".

בואו לדבר על זה בפורום רפואת שיניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום