נשים חולות יותר מגברים

(0)
לדרג

סקר חדש של משרד הבריאות: ככלל, נשים סובלות ממחלות רבות יותר מגברים, אך בתחום מחלות הלב המגמה היא הפוכה

מאת: מערכת zap doctors

נשים מקופחות גם בתחום הבריאות? מסתבר שכן. דוקטורס מציג ממצאים ראשוניים מסקר לאומי, INHIS-2, שנערך בשנת 2008 בקרב מדגם של כ-7,000 ישראלים בני 21 ומעלה. על-פי הממצאים אחוז גבוה יותר של נשים מאשר גברים דיווחו שאובחנו על ידי רופא כלוקות במיגרנה או כאב ראש לעיתים קרובות (השכיחות גבוהה פי 3.3 בנשים), דלקת פרקים ריאומטית (השכיחות גבוהה פי 2.6 בנשים) והפרעות בבלוטת התריס/המגן (השכיחות גבוהה פי 6 בנשים).

על פי ממצאי סקר בריאות לאומי נוסף שנערך על ידי המרכז הלאומי לבקרת מחלות בשנת 2006 בקרב מדגם ארצי מייצג של כ-3,000 בוגרים בני 18 ומעלה, אחוז גבוה יותר של נשים מאשר גברים דיווחו שאובחנו על ידי רופא כלוקות במחלות ומצבי בריאות שונים. על-פי ממצאי הסקר נשים סובלות יותר מיתר לחץ דם בהשוואה לגברים (27% יותר בנשים), אוסטיאופורוזיס (השכיחות גבוהה פי 10 בנשים) וחרדה או דיכאון (פי 2 בנשים).

ממצאים מסקרים אלה תואמים את המדווח בספרות העולמית, כלומר, שכיחות גבוהה יותר בקרב נשים של אוסטיאופורוזיס, כאבי פרקים וכאבים כרוניים אחרים, דיכאון, ומחלות אוטו-אימוניות. בנוסף, ממצא עקבי בסקרי אוכלוסייה הוא שנשים סובלות יותר מגברים מהשמנה (BMI השווה או יותר מ-30).

אולם ישנן מחלות שדווקא גברים סובלים מהן יותר. התחלואה והתמותה ממחלות לב גבוהה בדרך כלל בקרב גברים מאשר נשים. על פי סקרי ACSIS הנערכים מדי שנתיים בקרב החולים המאושפזים במחלקות קרדיולוגיות, עקב אוטם חד בשריר הלב או תעוקת חזה, עולה כי כ-75% מהחולים הם גברים וכ-25% הן נשים. על פי נתוני תמותה מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המעודכנים לשנת 2005, התמותה ממחלות לב גבוהה ב-40% בקרב גברים מאשר נשים.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת משפחה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום