קוצר נשימה ל-56% מהישראלים

(0)
לדרג

על-פי סקר חדש רוב הישראלים סובלים מקוצר נשימה במהלך פעילות שגרתית הכרוכה במאמץ. 35% סובלים מהתופעה בעת לחץ וחרדה

מאת: מערכת zap doctors

ישראלים רבים סובלים מקוצר נשימה במהלך פעולות שגרתיות, לחץ או עקב המצב הבטחוני. כך עולה מסקר חדש שנערך ביוזמת חברת גלקסו סמית קליין (GSK). על-פי הסקר 56% מהישראלים סובלים מקוצר נשימה מסיבה כלשהיא. 59% מקרב הישראלים שציינו כי הם סובלים מקוצר נשימה, אמרו כי הוא נגרם להם במהלך פעילות שגרתית, הכרוכה במאמץ בינוני עד גבוה, כמו אחרי עלייה במדרגות, הליכה מהירה, סחיבת משא או משחק עם הילדים.

35% ממשתתפי הסקר אמרו כי הם סובלים מקוצר נשימה, כאשר קורה להם משהו מפחיד, מלחיץ או מרגש, כמו ראיון עבודה, מבחן, אסון במשפחה או מצב ביטחוני קשה. 6% מהישראלים הודו בכנות, כי הם סובלים מקוצר נשימה בסיטואציה רומנטית עם בן או בת זוג, כמו נשיקה, חיבוק, מגע אינטימי וקיום יחסי מין.

כאשר נבדקה סוגיית המגדר בסקר, הסתבר, כי ישנם הבדלים משמעותיים בין גברים לנשים, אשר סובלים מקוצר נשימה. מהסקר עלה כי, הנשים סובלות יותר מקוצר נשימה בזמן פעילות שגרתית - 63%, לעומת רק 56% מהגברים. כאשר בוצעה השוואה בין גברים לנשים, הסובלים מקוצר נשימה בסיטואציה רומנטית, הסתבר כי בניגוד למצופה הגברים הישראלים רגישים וכי 11% מהם הודו שהם סובלים מקוצר נשימה ורק 1% מהנשים. כלומר, אוכלוסיית הגברים סובלת יותר מקוצר נשימה בסיטואציות רומנטיות, לעומת אוכלוסיית הנשים.

הסקר נערך כאמור ביוזמת חברת התרופות גלקסו סמית קליין, יצרנית הטיפול המשולב סרטייד, המיועד לטיפול באסתמה ו-COPD. הסקר בוצע בקרב מדגם מייצג של 501 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, במהלך השנה באמצעות מכון TNS טלסקר.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום רפואת משפחה
פורום אלרגיה ואסתמה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום