סקס ומיניות: אביזרים במיטה

(0)
לדרג

המיניות נמצאת בגוף, בלב ובמוח. כשהתשוקה דועכת, המוח מחפש חידושים ואז נכנסים אביזרי המין לתמונה. פתרון יעיל או גימיק?

מאת: אילנה ארד לוין

יש האומרים כי איבר המין האנושי אינו מצוי בין הרגליים אלא דווקא בין האוזניים, כלומר במוח, בתודעה. אנשי המקצוע יאמרו כי לאיבר המין, או נכון יותר לומר - למיניות האנושית, יש שלושה מרכזים: המוח, הלב והפיזיולוגיה-אנטומיה. נסקור אותם מלמטה למעלה.

התשוקה שבגוף

האנטומיה-פיזיולוגיה של המין משפיעה הן על קיום התשוקה המינית והן על התפקוד המיני. התשוקה המינית ברובד של היצר, האינסטינקט, הדחף, או פשוט ברובד הביולוגי נטו - היא דחף בלתי מובחן המכוון לסיפוק והנאה עצמיים. במובן זה האובייקט לסיפוק הדחף הוא כלי שרת להשגת הסיפוק, והשאלות מיהו, מהו, ומהם רגשותיו כלל אינן מובאות בחשבון. הדחף המיני הוא עיוור, הוא לא מבחין אלא בעצמו: השגת סיפוק ולא חשוב איך ועם מי. במובן זה הוא גם חסר עכבות, חסר גבולות וחסר מוסריות. לא לחינם אנו מצווים מן התורה להימנע מגילוי עריות, ולא לחינם רווחים סיפורי גילוי עריות - אמנון ותמר, לוט ובנותיו וניאוף דוד ובת שבע - בתנ"ך ובכל המיתולוגיות בכל התרבויות, שהרי זו תכונה אנושית: לרצות סיפוק מיני עם האובייקט הנחשק ללא התחשבות בו, או כיצד הדבר ישפיע עליו ועל הסובבים אותו. וכי לא חשק אדיפוס באימו?

תשוקה נטו היא עיוורת ולכן נמצאת שם למטה, בממד הביולוגי-חייתי. אדם האחוז בתשוקה מינית חזקה הוא חסרת אבחנה - לא רק שאין לו אלוהים, אין לו גם צורך בשום צעצוע. אלה הם התשוקה ואיברי המין וזה כל הסיפור. כובשים, גומרים והולכים.

תשוקה שבאה מהלב

מעל הרובד הגופני אנו מוצאים את ייחודיותו של בעל האיברים כבן אדם. לאדם יש רגשות, לב לצורך הדימוי, ויש לו מוח האחראי על חשיבה, דמיון, משאלות, ציפיות, התעניינות וכיו"ב.

בעניין הלב, המין יכול לרכוב על הרבה רגשות. יש מין של אהבה, יש מין של כיבוש, יש מין של שנאה ונקמה, יש מין של השפלה, יש מין של הוכחה עצמית, יש מין של קנאה ועוד. ככל שהרגש המפעיל את התשוקה המינית חזק יותר, הרי שהסצנה המינית מלאת מטענים רגשיים דחוסים, והסיפוק המיני מחובר באופן בלתי נפרד אל הסיפוק הרגשי. גם כאן האנרגיות הרגשיות הן המספקות את התדלוק לשלהוב המיני.
כאשר הלב מתרוקן מרגשת עזים (באופן חיובי נאמר שהוא מתרוקן מאהבה ומאינטימיות), פוחת גם העניין במיניות, שחוזרת לשלב הפיזיולוגי של צרכים ופורקן, אם כי בעוצמות יותר נמוכות בשל ההתרגלות ההדדית.

תפקידו של המוח

אם ניתן היה "למחזר" בני זוג רבים, יש להניח שגילוי החדש, האחר והשונה היה הרגש המתדלק בכל פעם את הסצנה המינית. מאחר שמין הוא מאוד מאוד חשוב אך החיים גדולים ממנו, חלק ניכר מבני האדם מוצאים עצמם בזוגיות קבועה וארוכת טווח שבה הרגשות התרוקנו מהתלהבות ומהתאהבות והפכו לידידות, קרבה, ושגרה נוחה (במקרים הטובים). זה טוב אולי לחיים שלווים וחבריים, אף פחות טוב להשתוקקות מינית.

כאן נכנס המוח לתמונה ומנסה לחדש ולהסעיר את הקיים והרגיל בעזרתן של פנטזיות מיניות ומגוון משאלות לרענון חיי המין על מנת להחזיר קצת את הטעם שאבד.

אביזרי המין לסוגיהם השונים נכנסים לנישה הזאת כדי לספק תפאורה ואבזור להגשמת הפנטזיות. עצם השימוש באביזר לא-אנושי והמבוכה-סקרנות-ריגוש שהוא מעורר, יוסיפו תבלין וטעם לתשוקה שהתעמעמה.

פלסטיק במיטה

דינם של תבלינים שהם טובים במינון הנכון להם ומעבר לכך מקדיחים את התבשיל. מרבית אביזרי המין מוצאים את מקומם בבוידעם עד מהרה. הם טובים כגימיק קצר מועד או חד פעמי, או כמתנה לימי הולדת ולמסיבות רווקים.

כמה כבר אפשר להתלהב מחתיכת פלסטיק מהבהב עם בטריות? מעבר לאביזרי המין ולקלטות הפורנו, אתרי המין באינטרנט הפכו למקור הגירוי הנפוץ ביותר לצרכי סיפוק עצמי, יותר עבור גברים מאשר עבור נשים. יש המדברים כבר על תופעת התמכרות לסיפוק עצמי תוך צפייה באינטרנט.

באשר לאביזרי מין: מרבית רוכשיהם נוטשים אותם די מהר, למעט אותן נשים (בעיקר) וגברים אשר מתקשים להגיע לפורקן, ועבורם הרטט החשמלי המהיר הוא זה המאפשר את חווית הפורקן. החיסרון כאן הוא הצורך בגירוי רטט מהיר חשמלי שאינו ניתן לחיקוי על ידי היד או הגוף האנושי. פיתוח ההרגל הופך לצורך ברטט מהיר וחזק, והמחיר הוא קושי או אי יכולת להגיע לפורקן באמצעות הגוף האנושי ואיבריו. דהיינו, אם נגמרה הבטרייה, אני לא יכול/ה לגמור. חבל. עדיף לחזור ולהתרגל לתדר האנושי. יחד עם זאת כדאי לפרגן לוויברטורים המעניקים לאישה תחושה פנימית של מילוי, העשויים להשלים את המלאכה במקרים של בנות זוג של גברים הלוקים בשפיכה מוקדמת או בקשיי זקפה. בעידן הוויאגרה ושאר מחזיקי הזקפה פחת הצורך בשימוש בוויברטור לצורך מתן תחושה זו לאישה.

אביזרי המין הם תעשייה מכניסת רווחים לבעליה. באשר למיניות האנושית, לא נראה שהם מהווים פתרון משמעותי לצורך בחידוש, גיוון, התרעננות וקבלת ריגושים - כאן אין תחליף לזולת האנושי.

לפיכך, אביזרי המין אינם לא אסון ולא ברכה. הם לכל היותר תבלין, ובמקרים מסוימים תוסף המשדרג את היש, לעולם לא במקומו, שעשוי לשדרג את יחסי המין בטווח הקצר. על פי רוב אביזרי המין הם גימיק קצר טווח, למעט עבור אותן נשים ומיעוט גברים שהתמכרו לרטט החשמלי. מומלץ לחזור לרטט האנושי, ואם לא, לדאוג תמיד לבטרייה חלופית.

אילנה ארד לוין היא פסיכולוגית קלינית, סקסולוגית בכירה ויועצת נישואין.

בואו לדבר על זה בפורמים הבאים:

פורום פסיכולוגיה ומיניות של האישה
פורום זוגיות, מיניות ופרידה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום