סרטן השד: דאגת החולה לבריא

(0)
לדרג

מחקר: נשים המספרות לסביבתן על המחלה עסוקות בדאגה לרגשות האחרים. וגם: לנשים קל יותר לספר על מחלתן לחבריהן מאשר למשפחה

מאת: מערכת zap doctors

נשים המגלות כי חלו בסרטן השד ניצבות בפני אתגר לא קל מבחינה רגשית. אולם מתברר כי בשלב זה של אבחון המחלה, בד בבד עם ההתמודדות עם הפגיעות הרגשית שלהן-עצמן, מתמודדות נשים רבות גם עם הדאגה לרגשות יקיריהן המתבשרים על המחלה.

"גם כאשר נשים מתמודדות עם אבחנה של סרטן השד, הן עדיין עסוקות בלדאוג לאחרים ולרגשותיהם, וכיצד תשפיע הבשורה על הזולת", מציינת ד"ר ג. יו, סוציולוגית רפואית מאוניברסיטת סן פרנציסקו שערכה מחקר בנושא. המחקר בחן את התהליכים הרגשיים המלווים את גילוי החדשות על אבחון המחלה לסביבה הקרובה.

במחקר, שהוצג בכנס השנתי של האגודה האמריקנית לסוציולוגיה ASA בבוסטון, ראיינו ד"ר יו ועמיתיה 164 נשים שחלו בסרטן השד וגילן הממוצע היה 57 שנים. הנשים נשאלו על תחושותיהן והתנהגותן בעקבות אבחון המחלה.

מהראיונות עלה כי נשים פעלו בדרכים שונות: חלקן הסתירו את רגשותיהן על מנת שלא להיראות פגיעות, חלקן שמו דגש מיוחד על העיתוי של הגילוי לאחרים, אחרות פשוט החליטו לספר הכל.

עוד נמצא כי היה לנשים קל יותר לספר על מחלתן לחבריהן מאשר לבני משפחתן. הן נטו להגן על הורים מבוגרים ועל ילדים צעירים, ואף על בני הזוג שלהן. הדבר נובע מהסוציאליזציה שלהן (ההתנסות החברתית והתרבותית) המדריכה אותן לדאוג לאחרים, מסבירים החוקרים. "במצב אידיאלי, בשלב אבחון המחלה על האישה להתרכז בטיפול בעצמה ובהחלטות שעליה לקבל, ולא לכלות את כוחותיה הנפשיים בדאגה לרגשותיהם של האחרים".

על פי המלצות החוקרים, נשים אינן חייבות לספר על אבחון המחלה מייד, עליהן להרגיש חופשיות לעבד את החדשות בעצמן תחילה. "חפשו נשים אחרות שחלו בסרטן השד ומבינות את מה שעובר עליכן, על מנת להעצים את המשאבים שעומדים לרשותכן", והתמקדו יותר בקבלת תמיכה נפשית מאשר בהענקתה.

מקור: American Sociological Association

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום סרטן השד
פורום חוסן - תמיכה לחולי סרטן ובני משפחותיהם

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום