2007: עליה במימון פרטי לבריאות

(0)
לדרג

דאגה במשרד הבריאות: חלקם של משקי הבית במימון ההוצאה הפרטית לבריאות עלה ל-36%, ובמקביל חלה ירידה בחלקה של הממשלה ל-37%

מאת: מערכת zap doctors

ההוצאה הלאומית לבריאות בשנת 2007 עמדה על 53 מיליארד ש', גידול של 3 מיליארד ש' משנת 2006. כך עולה מנתוני ההוצאה הלאומית לבריאות לשנת 2007, שפורסמו אתמול (ב') על-ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

ההוצאה הלאומית לבריאות עמדה על 7.9% מן התמ"ג - אחוז דומה לנתוני השנים הקודמות. הממצאים החדשים מעידים שוב על עלייה במעמדה של הרפואה הפרטית על חשבון זו הציבורית: חלקם של משקי הבית במימון ההוצאה הפרטית לבריאות עלה ל-36%, ובמקביל חלה ירידה בחלקה של הממשלה ל-37%. הממצאים האחרונים עוררו דאגה במשרד הבריאות, שכן בשנה האחרונה ננקטו מספר צעדים משמעותיים, אשר מטרתם היתה לבלום את מגמת הגידול במימון הפרטי. בין הצעדים שננקטו: מתן הנחה לאזרחים מעל גיל 75 ברכישת תרופות מרשם, הפחתת תקרות לחולים כרוניים קשישים מקבלי השלמת הכנסה, ביטול מרכיב התרופות בתוכניות השב"ן ועוד.

בנוסף, בשנת 2008 גדל סל הבריאות הציבורי בלמעלה מ-1.5 מיליארד ש', מתוכם 450 מיליון ש' הושקעו בטכנולוגיות ותרופות חדשות שנכנסו לסל. משרד הבריאות הודיע כי בכוונתו להמשיך לקדם תוכניות להפחתת נטל ההשתתפויות המוטל על הציבור, בין היתר על-ידי מתן הנחות ברכישת תרופות לאוכלוסיות מיוחדות והגדלת סל הבריאות הציבורי.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום תרומת תרופות לנזקקים - בשיתוף עם עמותת "חברים לרפואה"
פורום סל תרופות - מידע וייעוץ

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום