'יש לבחון את העומס על הכירורגים'

(0)
לדרג

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' אבי ישראלי, מציע פיתרון מקורי למחסור בכוח האדם של כירורגים בביה"ח: לאסור את עבודתם במגזר הפרטי

מאת: מערכת zap doctors

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' אבי ישראלי, הגיב אתמול (ג') למכתב שהפנו איגוד הכירורגים בישראל, לשר הבריאות, יעקב בן יזרי, בנוגע למחסור בכוח אדם חמור שהביא לשיבושים בחדרי הניתוח.

במכתבו ביקש פרופ' ישראלי, כי מנהלי בתי החולים יעבירו נתונים עדכניים לגבי כוח האדם הרפואי במחלקות הכירורגיות בבתי החולים, תוך התייחסות למספר התורנים והכוננים, מספר התקנים המאוישים ועוד.

פרופ' ישראלי הדגיש כי אם אכן קיים מתמחה, שהערכת הרופאים הבכירים לגביו היא כי יכולותיו המקצועיות אינן עומדות ברמה הנדרשת, יש לפעול מיידית לסיום העסקתו.

במכתבו רומז פרופ' ישראלי כי המקור לעומס על הכירורגים הוא עבודתם במגזר הפרטי, ועקב כך תבחן האפשרות למנוע מהם כל פעילות שאיננה חלק מהשירות הציבורי. "אנו מבקשים כי תתקיים בחינה פרטנית ביחס לכל רופא, על מנת לבחון אם העומס המוטל עליו, עקב עבודות נוספות או פרקטיקה פרטית שהוא מבצע, אינו מפריע לעבודתו באופן המצדיק צמצום או ביטול ההיתר לעבודה פרטית, על מנת שיוכל להתרכז בעבודתו בשירות הציבורי בבית החולים, לסייע למתמחים בעבודתם ולדאוג לטיפול מיטבי בחולים".

בתוך כך, החליט איגוד הכירורגים לקיים ביום חמישי בבוקר אסיפות חירום כלליות בבתי החולים, במהלכן לא יתקיימו ניתוחים. האסיפות יערכו בבתי החולים הבאים: "העמק" (עפולה), "הלל יפה" (חדרה), "רמב"ם" (חיפה), "שיבא" תל השומר (רמת גן), "איכילוב" (תל אביב).

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום