אדם לקה בקדחת הנילוס המערבי

(0)
לדרג

לראשונה באזור חדרה והסביבה: גבר, בשנות ה-60 לחייו, אושפז כשהוא סובל מחום וכאבי ראש לאחר שלקה בקדחת מערב הנילוס

מאת: מערכת zap doctors

מקרה ראשון באזור חדרה והסביבה של קדחת מערב הנילוס: גבר, בשנות ה-60 לחייו, אושפז במרכז הרפואי הלל יפה, כשהוא סובל מחום ומכאבי ראש. מצבו של החולה השתפר, אך הוא עדיין מאושפז בבית החולים להשגחה והמשך טיפול.

ד"ר יעקב ירחובסקי, מנהל המחלקה לפנימית ב' בהלל יפה, אמר כי במהלך אשפוזו החל המטופל לפתח חולשה באחת הגפיים המזכירה את מחלת הפוליו - תופעת לוואי אפשרית של המחלה. "הטיפול הניתן הוא טיפול סימפטומטי בלבד: מתן נוזלים, הורדת חום וכו'", ציין ד"ר ירחובסקי. "מכיוון שהופיעה חולשה קשה ברגליים, החולה מיועד לטיפול פיזיותרפי שיקומי".

מהי קדחת מערב הנילוס?

מדובר במחלה המועברת מעופות באמצעות יתוש הקולקס (culex) לבני האדם. זוהי מחלה הדומה במאפייניה לשפעת ומלווה בחום גבוה, כאבי ראש וחולשה כללית. לעתים המחלה גורמת לביטויים נוירולוגים (דלקת קרום המוח, דלקת מוח ודלקת חוט השדרה). במצבי הקיצון של המחלה וללא טיפול הולם היא עלולה לגרום למוות, בעיקר בקרב אוכלוסייה מבוגרת ולאלו בעלי תנגודת גוף ירודה או מחלות קשות אחרות. זמן הדגירה של המחלה מרגע עקיצת היתוש ועד להופעתה נע בין יומיים ל-14 יום.

כיצד נעשה הזיהוי לקדחת?

"הזיהוי נעשה אך ורק על ידי בדיקות דם לאיתור נוכחות נוגדנים לווירוס המחולל את המחלה", מציין ד"ר ירחובסקי. "עם זאת, חשוב לדעת, כי יהיו מצבים בהם אדם יהיה חולה במחלה באופן קל ולא יפתח בעיות נוירולוגיות ויבריא מעצמו". דהיינו, חשוב לשים לב למחלות חום, בעיקר בקיץ ולראות כיצד הן מתפתחות על מנת למנוע הידרדרות.

סוג הטיפול

כאמור, הטיפול הוא מתן נוזלים ומתן תרופות להורדת חום. ישנם דיווחים על טיפולים באמצעות תכשירים אנטי ויראליים או באמצעות מתן נוגדנים כנגד הווירוס, אך הם מועטים.

מניעת המחלה

המניעה היא באחריות לשכות הבריאות האזוריות - הדברת יתושים וטיפול במקווי מים עומדים אשר מהווים מקום לדגירת היתושים.

סיבוכי המחלה

הסיבוכים העיקריים של המחלה עלולים לנבוע מהופעה של פגיעה במערכת העצבים (תופעות נוירולוגיות). תופעות אלו עלולות לגרום להתפתחות של דלקת קרום המוח, דלקת מוח ודלקת של חוט השדרה עם שיתוק רפה של הגפיים דמוי פוליו.

^^האם המחלה מדבקת?^^

המחלה אינה מועברת מאדם לאדם, אלא רק על ידי עקיצת יתושים.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום