אחרי 30 שנה: אחות ויולדת נפגשו

(0)
לדרג

צירוף מקרים נדיר ומשמח במיוחד: היולדת פגשה בבית החולים את האחות, שהיתה הגננת שלה בבלארוס לפני שלושה עשורים

מאת: מערכת zap doctors

ההתרגשות במחלקת יולדות נובעת לעתים ממפגשים מפתיעים, ולא רק מהולדת התינוק, אירוע מרגש בפני עצמו.

אירנה ירנגרוס עובדת כבר 11 שנים כאחות בבית החולים כרמל. במהלך עבודתה היא הספיקה לפגוש חולים וקרובי משפחה רבים, אך למפגש אחד היא לא ממש ציפתה.

כמעט 30 שנים חלפו מאז היתה אירנה גננת בגן ילדים בעיר מינסק שבבלארוס; תחת ידה עברו מאות ילדים קטנים, אבל לאפשרות שתפגוש במחלקת היולדות את אחת הבנות שחינכה בגן לפני שלושה עשורים היא בוודאי לא התכוננה.

ילנה, היולדת, עברה ניתוח קיסרי לאחריו שהתה בחדר התאוששות. "אמי הלכה לראות את התינוקת בתינוקיה וחזרה בהתרגשות רבה", סיפרה. "היא אמרה לי שפגשה את הגננת שלי ושל אחותי התאומה כשהיינו בנות 3". האם מתארת את המפגש: "כשהאחות אירנה נכנסה לחדר, הרגשתי כמו מכת חשמל בכל הגוף. ידעתי שאני מכירה אותה, ולאחר זמן קצר שתינו הבנו מהיכן אנו מכירות".

האחות אירנה אמרה בהתרגשות: "כשראיתי את התינוקת החדשה היא הזכירה לי את התאומות שטיפלתי בהן בבלארוס. מיד חיפשתי את הקשר, וכשראיתי את אמא של היולדת, התחלתי לבכות". ואכן, היה קשה לעצור את הדמעות במחלקת היולדות - האחות אירנה, הסבתא, האם התחבקו ביניהן ממושכות ולא האמינו לצירוף המקרים המשמח.

"לו היינו נשארות ברוסיה, לא היינו נפגשות לעולם; רק פה בישראל יכולים להתקיים דברים כאלה. אני מרגישה כמו בחלום", סיפרה ילנה.

אגב, שמה של התינוקת שזה עתה נולדה הוא ליאונה, ולמסיבה הגדולה שתציין את הולדתה תוזמן כמובן האחות אירנה.

קרדיט תמונת שער: משרד הדובר - בית החולים כרמל.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום