קופות החולים במשמרת לילה

(0)
לדרג

תוך 3 חודשים קופות החולים יפעילו מוקד טלפוני בלילה, ובמידת הצורך יפנו את המטופלים לביה"ח ללא צורך בטופס 17

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות מקדם מהלך חדש של שירותי הרפואה בישראל. במסגרת מהלך זה, הורה אתמול (יום ד') המשרד לקופות החולים להעמיד לרשות מבוטחיהן מוקד טלפוני מאויש מעבר לשעות הפעילות השגרתיות. משרד הבריאות הפיץ הנחיות לקופות החולים לגבי זכאות תושבי המדינה לשירותים רפואיים בשעות בהן מרפאות קופות החולים אינן פעילות. המשרד קבע, כי על כל קופת חולים להעמיד לרשות מבוטחיה מוקד טלפוני מאויש, שתפקידו להפנות מבוטח הנזקק לשירות מעבר לשעות הפעילות הרגילות של מרפאות הקופה לנותן שירות מתאים, תוך תיעוד הפניה.

המוקד יפנה את המבוטח הנזקק לאחד מהשירותים הבאים: מוקד רפואי לילי (במרחק שלא יעלה על 30 דקות נסיעה ממקום מגורי המבוטח בעיר) וביקור בית של רופא (זמן ההגעה של הרופא לבית המבוטח לא יעלה על 90 דקות) או הפניה לחדר מיון. הפניה למיון תתבצע על ידי המוקד ותחליף את הצורך בקבלת טופס 17. כמו-כן, הקופה תשא במלוא עלותו של השירות ללא השתתפות כספית של המבוטח.

אפשרות הפניה למוקד הטלפוני אינה מחליפה את זכות המבוטח לפנות עצמאית למוקדי הלילה או לשרותי ביקור בית, המצויים במסגרת הקופה. קופות החולים הונחו להיערך לקיום ההוראות ולהפעיל את המוקדים הטלפונים בטווח של שלושה חודשים.

בואו לדבר על זה בפורום מימוש זכויות רפואיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום