עלייה במום מולד באיבר מין זכרי

(0)
לדרג

ההסבר המשוער לתופעה: חשיפה של האמהות בזמן ההריון לחומרי הדברה בחקלאות, ולחומרים כימיים נוספים, המשבשים את פעילות המערכת ההורמונלית

מאת: מערכת zap doctors

בשנים האחרונות חלה עלייה של כ-30% במספר התינוקות (מ-309 תינוקות בשנת 2001 ל-434 תינוקות בשנת 2005) שנולדו עם מום באיבר המין הגברי, המוכר בשם "היפוספדיאס". כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו בכנס הראשון של הקרן לבריאות וסביבה. המום נגרם, כך משערים, כתוצאה מחשיפה של האמהות בזמן ההריון לחומרי הדברה בחקלאות, ולחומרים כימיים נוספים, המשבשים את פעילות המערכת ההורמונלית. מחקרים שנערכו בעולם מצביעים על מגמה דומה של עלייה בשכיחות ההיפוספדיאס.

המום מתבטא במוצא נמוך יותר של איבר המין הזכרי וצינור השופכה. בנוסף נצפתה עלייה במום מסוג אשך טמיר, כלומר אשך שנותר בבטן ולא "יורד" באופן טבעי לשק האשכים.

פרופ' יונה אמיתי, רופא ילדים, טוקסיקולוג, ולשעבר מנהל המחלקה לאם לילד ולמתבגר במשרד הבריאות, שהציג את הנתונים בכנס, הסביר, כי "העלייה בשכיחותו של מום זה בולטת במיוחד נוכח מגמת היציבות הניכרת בשאר המומים המולדים". פרופ' אמיתי הוסיף: "בעולם המערבי חלה בשנים האחרונות ירידה של כ-30-40 אחוזים בפוריות הגבר ועליה במספר הילדות שחוות התבגרות מינית מוקדמת. תופעות שניתן לייחסן להשפעה הסביבתית על שיבוש המערכת ההורמונלית".

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום