השמנת יתר: תמונת מצב

(0)
לדרג

סקר: עם העלייה בגיל, גדלה הנטייה להשמנה; רווקים סובלים פחות מהשמנת יתר. 1 מ-6 ישראלים חווה הערות פוגעות בשל משקלו

מאת: מערכת zap doctors

סקר חדש בנושא השמנת יתר מגלה מספר נתונים מעניינים. מהסקר עולה כי רק ל-38% מהישראלים משקל תקין. בנוסף, למעלה ממחצית הישראלים (52.5%) מעידים כי יש להם נטייה לעלות במשקל - 44% מהגברים ו-61% מהנשים.

עם העלייה בגיל, גדלה הנטייה להשמנה: בעוד שבקרב בני 18-29 - 44% מהישראלים נמצאים במשקל תקין, הרי שבגילאי 50 ומעלה, פחות משליש (31%) מצוי בקבוצת המשקל הממוצעת. מגילאי 50 ומעלה, עולה שכיחות ההשמנה בכל הרמות - מעודף משקל ועד להשמנה חולנית.

בבדיקת נתוני ההשמנה ביחס למצב המשפחתי, עולה כי מחצית מהרווקים שומרים על המשקל הממוצע, בעוד חבריהם הנשואים והגרושים שמנים יותר - משקלם של כ-36% מהם עומד בממוצע הארצי (35% ו-37% בהתאמה) ושיעורם היחסי עולה בקרב כל רמות ההשמנה, כולל השמנה קלינית.

עוד עולה מהסקר כי מרבית האוכלוסייה, אשר סובלת מדרגות שונות של השמנת יתר, נפגעת לא רק מהמחלה ומהפגיעה באיכות חיים, אלא גם מיחס לא סובלני של החברה. כך למשל, 1 מכל 6 אנשים הסובלים מהשמנת יתר קלינית (אנשים עם עודף משקל של עשרות ק"ג, בעלי מדד מסת גוף BMI 35 ומעלה), חוו הערות פוגעניות מהסביבה, על רקע משקלם.

כמו כן, הסובלים מהשמנת יתר קלינית חווים יותר אפליה בקבלה לעבודה (פי 10) מאנשים בעלי משקל תקין.

הסקר, אשר כלל מדגם מייצג של 1,000 אנשים בגילאי 18 ומעלה, נערך לרגל השקת אתר האינטרנט www.wecan.co.il, העוסק בהשמנת יתר קלינית.

בואו לדבר על זה בפורום דיאטה, תזונה והשמנת יתר - בשיטת ד"ר לוי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום