עוצרים את ההתקרחות

(0)
לדרג

מהן הסיבות הבולטות לפגיעה בשיער? פורום חדש בדוקטורס: איבחון וטיפול בשיער באמצעים טבעיים, יספק לכם את התשובות

מאת: מערכת zap doctors

מגוון רחב של גורמים סביבתיים, מערכתיים והורמונליים משפיע על צמיחת השיער ואיכותו. קיום השפעות שליליות על השיער קשור ישירות לשינויים מקומיים בקרקפת. שינוי לרעה גורם לשיבוש במצב הקרקפת ובתנאי המחייה של השורשים, וכך מביא לפגיעה בבריאות השיער.

הסיבות לפגיעה בשיער

^^תורשה^^

רקע גנטי להתקרחות קיים אצל כ-60% מהגברים ובין 30% ל-40% מהנשים. לא כולם יאבדו את שיערם, וגם אצל אלו המאבדים שיער, קצב ההתקרחות שונה. השוני נובע מסוג ההשפעות המקומיות בשיער ומדרגת חומרתן.

^^הפרעות בזרימת הדם לזקיקי השיער^^

אספקת דם רצופה ונמרצת אל הקרקפת חיונית מאוד לחיי השיער. בין הגורמים המפריעים לזרימה תקינה: לחצים רגשיים ונפשיים, כיסויי ראש הדוקים, בעיות בשרירי הגב והצוואר, איסוף שיער הדוק, חסימת כלי דם ועוד.

^^בעיות עור^^

שיער בריא לאורך זמן יתקיים רק בקרקפת בריאה ונקייה. הקרקפת צריכה להיות חופשייה מעודפי שומן (סבום), יובש, קשקשים, אדמומיות, דלקת, פצעים, קליפות והזעת יתר. מחלות דלקתיות של העור, כמו הסבוראה והפסוריאזיס, מערערות ביותר את האיזון העדין של העור והשורשים החיים בו, ועשויות להאיץ איבוד שיער.

^^חוסר איזון הורמונלי^^

צמיחת השיער נמצאת תחת השפעה הורמונלית תמידית. שינויים הורמונליים עלולים להחליש את השורשים ולפגוע במערכת הצמיחה של השיער. הגורמים המשפיעים על השיער הם: גיל ההתבגרות, גיל מעבר, הפסקת/התחלת נטילת גלולות, נטילת הורמונים חיצוניים, הפלה ולידה. גורמים נוספים הם: הפרעות בתפקוד בלוטות - בלוטות המין (אשכים/ שחלות), הפרעה בבלוטת המגן (תריס), הפרעות בבלוטות יותרת הכליה וכד'.

^^מחלות וטיפול תרופתי^^

מגוון מחלות והפרעות כרוניות מביאות לפגיעה בשורשים ומעודדות נשירת שיער עד להתקרחות: אנמיה, סוכרת, עודף שומנים בדם, מחלות חום ארוכות, ניתוחים בהרדמה מלאה, מחלות לב, מחלות זיהומיות (כולל בשיניים) ועוד. קיימות גם תרופות רבות המשבשות את צמיחת השיער.

^^תזונה לקויה וחסרים תזונתיים^^

חסרים בוויטמינים ומינרלים משפיעים על צמיחת השיער, ואף גורמים לנשירות חמורות ועיוות השורשים. החוסר יכול להיות על רקע אכילה שאינה מאוזנת ומספקת, או בשל בעיות ספיגה במעיים.

^^הצטברות רעלים^^

אנו חשופים לזיהומים מסוגים שונים: זיהום אוויר, זיהומי מים, זיהומים תעסוקתיים (בתי חרושת, מפעלים וכו'), חומרי צבע, קרינה ואחרים. הזיהום נאגר בעור הקרקפת, מייצר מצב דלקתי ומפריע לאיכות צמיחת השיער.

^^מצבי מתח (stress)^^

לחץ, מתח, דיכאון, חרדה, טראומות רגשיות ומצבי רוח שונים עלולים להיות גורם מכריע בתהליכי איבוד שיער. מחקרים הוכיחו כי מתח עשוי להביא לנשירת שיער מוגברת.

^^נזקים קוסמטיים לשיער^^

החלקת שיער, צביעת שיער והבהרתו, חשיפה תכופה לכלור, נזקי שמש וחום עשויים להחמיר את איבוד השיער. אם נוצרה כוויה בעור מחומר כימי או מחימום הקרקפת, עלולה להיווצר צלקת, אשר עליה שיער לא יצמח לעולם.

^^נזקי עישון כבד, סמים ואלכוהול^^

עשן סיגריות מכיל חומרים מחמצנים רבים, הגורמים להזדקנות מואצת של העור ושל מנגנון ייצור השיער. עישון כבד גם מכווץ כלי דם, וגורם לזרימת דם לקויה לאיברים רבים, בכללם השיער. אלכוהול וסמים הם רעלים לגוף. בכמויות גדולות הוא הרסני לכל מערכות הגוף, לרבות הקרקפת ושורשי השיער.

המידע באדיבות המרכז לבריאות השיער הייר קליניק.

בואו לדבר על זה בפורום איבחון וטיפול בשיער באמצעים טבעיים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום