'החוק יביא לצמצום מס' המעשנים'

(0)
לדרג

ח"כ יואל חסון, מיוזמי החוק להגבלת העישון בבסיסים צבאיים, ברך על אישורו במליאת הכנסת. החוק ייכנס לתוקפו תוך ארבעה חודשים

מאת: מערכת zap doctors

חוק הגבלת העישון בבסיסי צה"ל, שאושר אתמול (שלישי) במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, עורר תגובות רבות. ח"כ יואל חסון, מיוזמי החוק, אמר: "החוק יביא לצמצום המעשנים, כפי שקרה עם חוקי מניעת העישון במקומות ציבוריים. העישון בקרב חיילים הוא גבוה וצעירים רבים מתחילים לעשן בתקופת הצבא. אני מאמין שבעזרת הסברה וחינוך נכון נגד תופעת העישון ירד מספר המעשנים גם בקרב החיילים".

יש לציין כי החוק החדש אוסר על עישון בבסיסים צבאיים באופן חופשי, וקובע כי על הצבא להגדיר אזורים מיוחדים שרק בהם ניתן יהיה לעשן. החוק ייכנס לתוקף תוך ארבעה חודשים ויכלול בתוכו בסיסים צבאיים, מתקני בטחון, משטרה שב"ס ויחידות סמך של משרד הביטחון ומשרד ראש הממשלה.

בישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת שאישרה את החוק, נכחו נציגים של מערכת הביטחון לתיאום שיתוף הפעולה לאחר הפעלת החוק, ומנכ"לית עמותת "לנשום", אילת השחר וולף, המייצגת את ציבור חולי ה-COPD (מחלת המעשנים) ש-80% מהם חלו בעקבות עישון, מגיל צעיר. איילת השחר בירכה על אישור החוק: "אכיפת החוקים למניעת עישון במקומות ציבוריים חייבת להתחיל בקרב צעירים. בישראל מתים מדי שנה 3,000 חולי COPD, ולכן יש לחוק חשיבות אסטרטגית במאבק למניעת תחלואה ותמותה מ-COPD, אחת התוצאות הטראגיות של עישון מגיל צעיר".

עקב העובדה שפקחים לא רשאים להיכנס לבסיסים, הצבא התחייב כי יאכוף בעצמו את החוק, ולצורך כך תנוסח פקודת מטכ"ל בנושא. עוד התחייב הצבא לקיים פעילויות חינוך והסברה נגד עישון בקרב החיילים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום