פצעי אקנה בעקבות פרידה

(0)
לדרג

מחלות בגופנו יכולות להופיע כתוצאה ממשבר, חרדה או לחץ. בטיפול הומאופתי מנסים לחשוף את אותם שדרים סמויים

מאת: ארנון שמחי

אסנת (שם בדוי) הופיעה באחד הערבים לאחר הפנייה אליי שבאה מצידו של אביה. האב התעניין לגבי האקנה של ביתו (מחלת עור לא נעימה המופיעה בעיקר על הפנים ועשויה להשחית את מראהו מבחינה אסתטית). במהלך השיחה הבנתי שיש פה בהחלט עניין הקשור לתלות הדדית בלתי מאוזנת בין הבת לבין הנפשות הפועלות במשפחה. אסנת הצהירה באוזני מראשיתו של הביקור אם כי בחיוך והומור קל, כי קשה לה להתנתק מאימא שלה. היא מעולם לא סבלה מפצעי אקנה וגם בתקופת התבגרותה ובתקופה בה הגיח לראשונה אל חייה המחזור ההורמונאלי, גם אז נשארו פניה חלקים ויפים. אם כך מה הייתה נקודת התפנית, שאלתי? היא השפילה מבט משהו והשיבה לי, כי היא עברה טראומה מלפני שנתיים. "היה לי חבר משך שנים רבות וכאשר נפרדנו החלו להופיע הפצעים", סיפרה לי אסנת שדמעות נעמדו לה ממש על הקצה. מייד לאחר הפרידה שבאה עקב בגידה, אסנת איבדה עניין באוכל וירדה 10 ק"ג תוך זמן קצר.

אסנת הרגישה שהעולם חרב עליה וחולשה גדולה כבשה כל חלק וחלק בגופה. "הייתי 'כלואה' במערכת היחסים הארוכה הזו", כך תיארה בשפתה שלה "והתנתקתי מחברותי וממערכות יחסים שהיו משמעותיות עבורי עד אז. הגעתי עד כדי ביטול עצמי ממש. אם לא היינו נפרדים הרי שלא הייתי יכולה לזהות כיצד התרחקתי מהחיים". אסנת ניתקה את עצמה מהסביבה ופיתחה תלות בבן זוגה כדבריה. "פחדתי תמיד לצאת לעולם הגדול", סיכמה אסנת בצורה תמציתית את הפחד הנוראי בחייה כמו גם באיזו דרך עליה לבחור בכדי להתפתח מבחינה אישית.

התנתקות מהסביבה

עוד במהלך החברות הממושכת היא סבלה מקשיי נשימה בה כדבריה "נתפס לה הצוואר" והיא חשה שעוד מעט היא נחנקת ואוויר נתקע ולא מצליח להיכנס. כאשר שאלתי את אסנת כיצד נתנה לכאב והסבל במערכת היחסים להשתלט עליה, טענה באוזניי: "מריבה גורמת לי לנתק קשר". וכדי למנוע פרידה אסנת בחרה בדרך אחרת - "אני לא מתפרצת ומתפוצצת ובמקום זה מתכנסת בתוך עצמי כמו עובר ברחם אימו", הוסיפה לתאר באופן מטפורי, אם כי מאוד מוחשי וקרוב היטב לליבה.

כאשר אסנת תיארה את קשיי הנשימה שלה, היא טענה כי האוויר אינו מצליח להיכנס אל ריאותיה - שוב מתקיימת התנתקות מהסביבה החיצונית במחיר של מחנק. הפנים כוסו בפצעי האקנה בעקבות הפרידה, שהיא למעשה התנתקות מבן הזוג. המקום אשר נראה לנו בטוח ומוגן תמיד הוא במקרים רבים גם המקום, אשר בועט בנו כאשר איננו רוצים לעשות שינוי. וכאמור, בכדי להצליח באמת עלינו לדעת גם לשגות ולטעות ולהיכשל, ועל כן על אותו משקל בכדי להתחבר אל אנשים בצורה אמיתית עלינו לדעת גם להתנתק מהם, להיפרד מהם ולהניח להם.

קרבה אינה אומרת תלות ונזקקות, אלא גילוי עצמי של כל אחד ואחד מתוך אינטימיות, בו בעת שאנו שומרים על עצמיותנו ועל חופש הבחירה. טיפול הומאופתי מתאים עשוי להביא אותנו לחשוף את אותם שדרים סמויים וצרובים בתודעה, אשר מתווים לנו את הדרך המתפתלת בין פחדים שונים. טיפול כזה מעורר בנו רצון להתבונן מחדש באופן הפעולה והתגובה שלנו באותם מקרים ואת יכולתנו לנקוט בעמדה שונה מהרגיל.

בואו לדבר עם ארנון שמחי בפורום הומאופתיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום