צמחי מרפא רבים בסכנת היעלמות

(0)
לדרג

מדענים מעריכים כי 400 סוגי צמחים המהווים בסיס לתרופות למחלות כמו סרטן ואיידס ייכחדו. עקב כך, איכות הטיפול בחולים תפחת

מאת: מערכת zap doctors

מאות מצמחי המרפא מצויים בסכנת הכחדה - זו המסקנה הקשה אליה הגיעו מומחים בינלאומים. עקב כך, קיים איום משמעותי על גילוי עתידי של תרופות למחלות רבות.

יש לציין כי מעל 50% מתרופות המרשם מופקות מכימיקלים שזוהו לראשונה באותם צמחי מרפא. מומחים מהגנים הבוטאנים לשימור בינלאומי אמרו כי רבים מהם מצויים בסיכון כתוצאה מכריתת יערות ועקירת יתר של צמחים.

חוקרים הזהירו כי תרופות למחלות כמו סרטן ואיידס ייעלמו עוד לפני שיימצאו. קבוצת חוקרים זו, אשר מייצגת גנים בוטאנים ב-120 מדינות, סקרו למעלה מ-600 מחבריה, כמו גם מומחים אקדמאיים מובילים. הם זיהו 400 צמחים המצויים בסכנת היכחדות.

הצמחים החשובים ביותר שמצויים בסיכון הן עץ הטקסוס שקליפתו מהווה את הבסיס לאחת מהתרופות הנחוצות ביותר בחקר הסרטן - paclitaxel; ההודיה (Hoodia), שמגיעה במקור מנמיביה ומושכת עניין בקרב חברות תרופות שמעוניינות לפתח תרופות מפחיתות משקל; חצי מהזנים בעולם של מגנוליה (Magnolia), תרופה שהרפואה הסינית עושה בה שימוש במשך 5,000 שנה, מתוך אמונה כי היא מסייעת במאבק בסרטן, בדמנציה ובמחלות לב; כרכום הסתו (Autumn crocus), שנקשר במאבק בלוקמיה (סרטן הדם).

"האובדן של צמחי מרפא ברחבי העולם לא קיים כנראה במודעות הציבורית", אומרת בלינדה הוקינס, מחברת הדו"ח שעוסק בממצאים אלה. "אבל אין זה מוגזם לומר כי אם הירידה התלולה של הזנים הללו לא תיעצר, הדבר יערער את עתיד הטיפול הרפואי".

ריצ'ארד לוי, חבר באיגוד תעשיית הרוקחות הבריטית, הוסיף: "הטבע מספק לנו תרופות רבות. המדענים תמיד מתעניינים בשאלה כיצד הם יכולים לתרום לרווחה ולבריאות, לכן הם מודאגים מכך שהצמחים הללו מצויים בסכנה".

מקור: אתר BBC

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות ברפואה משלימה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום