סל התרופות: המחלוקת בעיצומה

(0)
לדרג

ד"ר יורם בלשר מבקש למצוא פתרון מוסרי: "אסור להשאיר 80% מתושבי ישראל, המבוטחים באמצעות הביטוחים המשלימים, ללא תרופות מצילות חיים"

מאת: מערכת zap doctors

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר יורם בלשר, קרא היום לממשלת ישראל להשאיר את התרופות מצילות החיים במסגרת הביטוחים המשלימים. בדברו במסגרת דיון שהתקיים הבוקר בוועדת הכספים של הכנסת, אמר ד"ר בלשר, כי רק עדכון קבוע של סל התרופות ב-2% אחוז לשנה לפחות, יאפשר להוציא את התרופות מצילות חיים מהביטוחים המשלימים. לדבריו, אסור להשאיר 80% מתושבי ישראל, המבוטחים באמצעות הביטוחים המשלימים, ללא תרופות מצילות חיים. "מדובר באקט בלתי מוסרי בעליל ובהתנערות המדינה מחובתה האלנמטרית לאזרחיה", אמר.

לדבריו, הרעיון שלא לאפשר ל-80% מהאוכלוסייה המבוטחת בשב"נים תרופות מצילות חיים כדי לא ליצור, כביכול, רפואה בלתי שיוויונית, הוא עקום ומגוחך גם יחד. "אפשר כמובן לא לתת לאיש דבר, אך הגיוני ומוסרי הרבה יותר למצוא מנגנון לאומי שידאג לאותם 20% מהאוכלוסייה, שאין ידם משגת לרכוש ביטוחים משלימים".

ד"ר בלשר אמר כי עמדת ההסתדרות הרפואית היא שהתרופות מצילות חיים צריכות להינתן במסגרת סל התרופות הציבורי, וכי היא תמשיך להיאבק לעדכון ריאלי של הסל בשיעור של 2% לשנה ולעדכון של כ-600 מיליון ש"ח לשנת 2008 (בשל הפיגורים שנוצרו בעדכונו בשנת 2007). עם זאת, אסור לטמון את הראש בחול נוכח המציאות שנוצרה בעקבות הכללת התרופות במסגרת השב"נים הנותנים בינתיים מענה לחלק עצום מהאוכלוסייה.

בואו לדבר על זה בפורום סל תרופות - עדכונים ותמיכה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום