עלייה בשימוש בתרופות ללא מרשם

(0)
לדרג

סקר של ארגון תל"מ קובע כי 32% מהישראלים רוכשים תרופות ללא מרשם - נתון גבוה ביחס למדינות העולם

מאת: מערכת zap doctors

בתום למעלה משנתיים מאז התרחשה המהפכה בתחום התרופות ללא מרשם, סקר חדש שנערך באמצעות מכון שריד עבור ארגון תל"מ מגלה כי 19% מהישראלים רוכשים תרופות ללא מרשם ללא עזרה מרוקח (ברשתות הפארם המספר מגיע כבר ל-30%). על פי הסקר, 37% רכשו את התרופות ברשתות הפארם, 29% בבית מרקחת פרטי, 22% בקופות החולים, 5% בסופרמרקט, 2% באינטרנט או בנקודת מכירה אחרת ו-4% לא זכרו היכן רכשו. תוצאות הסקר הוצגו בכנס השנתי של ארגון תל"מ (תרופה ללא מרשם), המאגד את כל החברות המשווקות תרופות ללא מרשם.

מן הסקר, שנערך בקרב 539 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, עולה כי המודעות לאפשרות לרכוש תרופות ללא מרשם ללא עזרת רוקח היא יחסית נמוכה: רק 70% ידעו כי האפשרות קיימת ברשתות הפארם, 42% ידעו זאת לגבי בתי מרקחת פרטיים ו-35% ידעו על קופת החולים.

ביחס למדינות העולם, אחוז המטפלים בתרופות ללא מרשם הוא גבוה יחסית. במקום הראשון נמצאת דרום אפריקה (37%), לפני ארה"ב (33%) וישראל (32%). באיטליה לדוגמא עמוד אחוז המשתמשים רק על 20%.

עוד עולה כי 47% משתמשים בתרופה ללא מרשם לפחות פעם בחודש, כאשר נשים עושות זאת יותר מגברים (56% לעומת 32%). רמת שביעות הרצון של הישראלים מתרופות ללא מרשם עומדת על 75% מהמשתמשים שמרוצים במידה רבה או רבה מאוד. שיעור זה דומה לשביעות הרצון בקנדה, אך נמוך משביעות הרצון בארה"ב.

בנוסף, הסקר מראה כי הישראלים אינם נלהבים לקרוא את העלון לצרכן - רק 60% יעשו זאת בעודם לוקחים תרופה שלא לקחו מעולם. זאת לעומת 97% באנגליה, 91% באמריקה הלטינית ו-83% בספרד.

בואו לדבר על זה בפורום ייעוץ תרופתי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום