החלה אכיפת החוק נגד עישון

(0)
לדרג

ועדת חוקה, חוק ומשפט אישרה את גובה הקנסות שיוטלו על מעשנים במקומות ציבוריים. פעילות האכיפה יוצאת לדרך

מאת: מערכת zap doctors

בשורה רעה למעשנים: שבועיים לאחר שנכנס לתוקף התיקון לחוק מניעת העישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון, אישרה היום (ה-26/11) ועדת חוקה, חוק ומשפט את גובה הקנסות שיוטלו על העוברים על החוק; בכך ניתן האישור הסופי לתחילת פעילות אכיפה על ידי הרשויות המקומיות. בנוסף, נמצא מימון לביצוע פעילות האכיפה - הקנסות הכבדים שיוטלו על ידי הפקחים, יועברו ישירות לקופת הרשות המקומית, בדומה לקנסות החנייה, ויאפשרו לה לממן את עלויות הפעלת הפיקוח.

בהתאם לתיקון לחוק, פקחים עירוניים נדרשים לבצע אכיפה של החוק ולהגיש לעבריינים ברירת משפט, לפיה יוכלו לשלם קנס של 1,000 ש"ח או 5,000 ש"ח, בהתאם לסוג העבירה. לעומת זאת, אם יבחרו להישפט, הקנס בבית המשפט יכול להגיע ל-12,900 ש"ח או ל-67,000 ש"ח, בהתאם לסוג העבירה.

קנסות כבדים

התיקון לחוק מניעת העישון במקומות ציבוריים קובע, כי לקוח או בליין שיעשן במקום ציבורי בניגוד לחוק, צפוי לקנס של 1,000 ש"ח. בעל העסק נדרש לפנות אל המעשן, לבקש ממנו לכבות את הסיגריה ובמידה והלקוח יסרב, על בעל העסק להתקשר למוקד העירוני ולהזמין פקח שיגיע ויקנוס את המעשן. בנוסף, על בעל העסק לדרוש מהמעשן לעזוב את המקום ולסרב לתת לו שירות. בעל עסק שלא ינהג כך, צפוי לקנס של 5,000 ש"ח. בעלי עסקים שלא ייתלו שילוט האוסר עישון, בכמות ובגודל הנדרש על פי החוק, ייקנסו ב-5,000 ש"ח, ואם יציבו מאפרות במקום האסור לעישון הם צפויים לקנס נוסף של 1,000 ש"ח.

כמעט מידי שבוע מתפרסמים בתקשורת מחקרים רפואיים חדשים המצביעים על קשר ברור בין חשיפה לעישון כפוי ומגוון מחלות שונות, כגון: מחלות נשימה, מחלות לב, מחלות סרטן, עיוורון, אימפוטנציה ועוד. מחקרים שונים גם מוכיחים את היחס בין החשיפה לעישון כפוי והמחלות השונות; ככל שהחשיפה לעישון כפוי רבה יותר ונמשכת זמן רב יותר, כך גדל הסיכון לחלות בהן. האוכלוסיות הרגישות במיוחד לחשיפה זו הם: תינוקות וילדים, מבוגרים, נשים בהריון, חולי לב וחולי אסתמה.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה ומשפט.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום