האם הגלולות מסרטנות?

(0)
לדרג

כתב העת The Lancet מגלה במחקר חדש: שימוש בגלולות למניעת היריון קשור לעלייה קטנה בסיכון לפתח סרטן צוואר רחם

מאת: מערכת zap doctors

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת נובמבר של The Lancet, עולה כי שימוש בגלולות למניעת היריון קשור עם עלייה בסיכון לחלות בסרטן צוואר רחם פולשני. אנליזת מידע מ-24 מחקרים, מצאה כי עבור נשים, שמשתמשות בגלולות, הסיכון היחסי לפתח סרטן עולה עם העלייה במשך השימוש בגלולות. המחקר הנוכחי מראה כי הקשר נחלש מיד לאחר שהשימוש בגלולות מופסק ונהפך לחלש מאוד כ-10 שנים לאחר השימוש האחרון.

החוקרים ניתחו מחדש מידע מ-24 מחקרים במטרה לחקור את הקשר בין קרצינומה של צוואר הרחם ותבניות שימוש בגלולות. מחקר העוקבה כלל 16,573 נשים עם סרטן צוואר רחם ו-35,509 נבדקות ביקורת.

בקרב נשים, שלוקחות גלולות, הסיכון לחלות בסרטן צוואר רחם פולשני עולה עם העלייה במשך השימוש בגלולות. לנשים שלקחו גלולות למשך 5 שנים או יותר יש סיכון גדול פי 2 לעומת נשים, שאף פעם לא לקחו גלולות.

החוקרים העריכו כי השימוש בגלולות במשך תקופה של 10 שנים, בערך מגיל 20 עד 30, מעלה את ההיארעות המצטברת של סרטן צוואר רחם פולשני בגיל 50 מ-3.8 ל-4.5 פר 1,000 נשים במדינות מתועשות ומ-7.3 ל-8.3 פר 1,000 נשים במדינות מתפתחות.

הסיכון יורד לאחר שהשימוש בגלולות נפסק ולאחר 10 שנים ומעלה, הסיכון חזר לשיעור הדומה לנשים שלא לקחו גלולות מעולם.

חשוב לזכור כי עלייה קטנה זו בסיכון לפתח סרטן צוואר רחם ועלייה קטנה דומה בסיכון לפתח סרטן שד, לא עולות בערכן על היתרונות של גלולות למניעת היריון, שכוללות סיכון מופחת לפתח סרטן שחלות וסרטן רירית הרחם והיתרון של מניעת היריון בלתי רצוי.

בואו לדבר על זה בפורום צוואר הרחם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום