מחקר: יין עשוי להועיל לסוכרתיים

(0)
לדרג

לידיעת חולי סוכרת: מחקר חדש מגלה כי צריכת יין בכמות בינונית משפרת רמות גלוקוז בצום בסוכרתיים

מאת: מערכת zap doctors

מחקר רנדומאלי, שנערך בקרב סוכרתיים המתנזרים ממשקאות חריפים, מראה שצריכת כוס יין עם הארוחה עשויה לשפר את השליטה ברמת הגלוקוז, בעיקר בקרב חולים עם רמות HbA1C גבוהות. תוצאות המחקר פורסמו על ידי ד"ר איריס שי מאוניברסיטת בן גוריון בפגישה של European Association for the Study of Diabetes לשנת 2007.


הפרופורציה של אנשים הנמנעים מצריכת אלכוהול בישראל יחסית גבוהה, אך היתרונות הבריאותיים הפוטנציאליים של צריכת אלכוהול בכמות בינונית שכנעו 109 מבוגרים בגילאים 40-75 להשתתף במחקר הנוכחי. אחוז הנשירה במחקר הנוכחי, שנמשך 3 חודשים, היה גבוה בקרב אלה, שחולקו רנדומאלית לשתות בירה שחורה (מאלט) ללא אלכוהול בהשוואה לאלה שקיבלו יין לבן או אדום לפי בחירתם. הסיבה לנשירה מהמחקר הייתה לרוב אכזבה מאי השיוך לקבוצת האלכוהול.

בתום שלושת החודשים, נשארו 91 נבדקים במחקר. הנבדקים בקבוצת האלכוהול חוו ירידה משמעותית סטטיסטית ברמת הגלוקוז בצום בפלזמה, מממוצע של 139.6 mg/dL ל-118 mg/dL. בניגוד לכך, נבדקים בקבוצה, שלא צרכה אלכוהול לא חוו שינוי אמיתי ברמת הגלוקוז בצום.

יש לציין כי צריכת אלכוהול לא השפיעה על רמות גלוקוז שעתיים לאחר ארוחה. מטבוליזם של אתנול מעכב גלוקוניאוגנזיס, שיכול להעלות את הסיכון להיפוגליקמיה. בשל כך, מדריכים את המטופלים לשתות אלכוהול במהלך ארוחה המבוססת על פחמימות. פעולה זו עוזרת בעיקר לשלוט על רמת הגלוקוז בצום ולא לאחר ארוחה, דבר שעשוי להסביר את חסר האפקט על רמת גלוקוז שעתיים לאחר ארוחה.

השינויים ברמת גלוקוז בצום היו ניכרים בעיקר בקרב מטופלים, שהיו בעלי רמות HbA1C גבוהות יותר בנקודת ההתחלה. היקף מותניים ורמות LDL גם כן ירדו במהלך תקופת המחקר בקבוצת האלכוהול, אך לא הופיעו שינויים ברמת HDL לעומת נקודת ההתחלה, ייתכן בשל פרק זמן הקצר יחסית של המחקר.

לסיכום, למרות הטווח הגדול של פרמטרים, שנמדדו במחקר הנוכחי, ההבדל המשמעותי האחר היחיד בין קבוצות המחקר היה שיפור ביכולת להירדם, שדווח בקבוצת האלכוהול. 3 חודשים לאחר תום המחקר, 61% מנבדקי המחקר ציינו כי הם מאמינים, שאלכוהול יעיל ו-49% המשיכו לצרוך צריכה בינונית של אלכוהול.

לידיעה במדסקייפ - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום