הליסטריה הגיע גם למזנון הכנסת

(0)
לדרג

גם מזנון הכנסת אינו חסין ממחלות: משרד הבריאות הורה לסגור את המזנון המיתולוגי לאחר שנמצא בו חיידק הליסטריה

מאת: מערכת zap doctors

צעד חריג בתולדות מזנון הכנסת: בעקבות בדיקות מעבדה שגרתיות במזנון הכנסת נמצא חיידק מסוג ליסטריה. הדיווח הועבר למשרד הבריאות, שהורה לסגור את מזנון הכנסת ולבצע במקום פעולות ניקיון וחיטוי מתאימות. משרד הבריאות הודיע כי ימשיך במעקב.

כזכור, לפני כחודש וחצי פרץ החיידק לתודעה הציבורית, במה שכונה "היסטריית הליסטריה", זאת בעקבות גילויו במוצרי החסה של חברת "שטראוס".

^^מקור החיידק וייחודו^^

הליסטריוזיס היא מחלה שנגרמת על ידי החיידק ליסטריה מונוציטוגנס (Listeria Monocytogenes). החיידק הוא סביבתי ומצוי באדמה (בעיקר בהפרשות של חיות נגועות או השקיה במי ביוב) ובמזונות שונים. לחיידק תכונות ייחודיות המאפשרות לו להתפתח ולהתרבות בתנאי קירור - מקרר בקור של 4 מעלות צלסיוס, כמו כן במזון המכיל ריכוזי מלח גבוהים כגון: דג מלוח או מעושן; זאת בניגוד לרוב החיידקים הפתוגנים שאינם יכולים להתפתח בתנאים אלו.

המחלה עלולה להופיע בסימנים דמויי שפעת (חום, עייפות, בחילה, ולעתים רחוקות הופעת הקאות ושלשולים). לפרקים המחלה מופיעה בצורה קשה, למשל דלקת קרום המוח (בעיקר אצל ילדים ותינוקות), בנשים הרות - הפלות או לידות מקדמות הכרוכות בפגיעות קשות בעובר או בקשישים, וחולים בעלי מערכת חיסון מוחלשת - דלקת ריאות, דלקת קרום הלב.

החיידק אינו תוקף בדרך כלל אנשים בריאים, אך כשליש מהאוכלוסייה הם נשאים של החיידק. יחד עם זאת, החיידק עלול לתקוף נשים הרות, ילודים, פעוטות, קשישים ואנשים חולים בעלי מערכת חיסון מוחלשת.

הליסטריה ידועה כגורם מחלה בחיות מאז 1911 ובבני אדם מאז 1929. לאחרונה המחלה נמצאת במגמת עליה בארץ ובעולם. כיום בארץ, מספר החולים נמנה על כמה עשרות לשנה.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום