ליתר ביטחון: ביטוח נסיעות לחו"ל

(0)
לדרג

נסיעה לחו"ל כרוכה לעיתים בתרחישים לא סימפטים הדורשים טיפול רפואי. ביטוח נסיעות המתאים למצבכם ימנע הוצאה כספית גדולה

מאת: דן סלס

רוב הישראלים שטסים לחו"ל רוכשים ביטוח נסיעות בקופות החולים, בחברות הביטוח ודרך כרטיסי האשראי, למרות שהסיכוי כי ישתמשו בו איננו גבוה. מעטים פונים לקבלת החזר מהביטוח, ואז מגלים להפתעתם שהביטוח לא מכסה את כל ההוצאות, ולעיתים המשמעות היא הוצאה של מאות אלפי שקלים.

ביטוחי נסיעות רבים לא מכסים הוצאות של מבוטחים עקב שלל טענות ובהן: חלה הרעה במצבו הבריאותי של המבוטח במהלך חצי השנה האחרונה, המבוטח נוטל תרופות על בסיס קבוע, הוא מבוגר מדי וכד'. למרבה האירוניה, המבוטחים אינם מנועים מלרכוש את ביטוחי הנסיעות הללו, אלא מגלים כי הם לא מבוטחים רק כאשר הם חוזרים לארץ ומעוניינים בהחזר הוצאות רפואיות. יש הרואים בכך מלכודת לא הוגנת של חברות הביטוח, ומנגד יש המאשימים את הצרכנים שאינם מגלים עניין מספיק בכתוב בפוליסה אותה רכשו.

^^להלן השאלות המומלצות לפני רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל:^^

1. גיל - לא בכל גיל אתם מכוסים על ידי הפוליסות ובעיקר על-ידי אלו הניתנות ללא תשלום. על מנת שלא ליפול במלכודת הזו מומלץ לשאול את הגוף המבטח מהם הגילאים שהביטוח מכסה. יש פוליסות המכסות עד גיל 65 בלבד, ויש פוליסות מיוחדות עד גילאי 85.

2. תקופת הנסיעה - צעירים יכולים לרכוש פוליסת ביטוח שתכסה אותם אפילו בשהייה ממושכת של עד חצי שנה בחו"ל, אך ככל שהגיל עולה החברות מצמצמות את התקופה אותה הן מוכנות לכסות בביטוח הנסיעות. חלקן יכסו נוסעים מבוגרים יותר רק במהלך 14 הימים הראשונים בחו"ל, אך ישנן חברות המבטחות לחודש ימים, ואף ל-45 ימים. שווה מאד לבדוק את אורך הכיסוי ולהאריכו במקרה הצורך.

3. חולה הנוטל תרופות לא יכוסה - פוליסות ביטוח רבות מסתירות בנבכי הפוליסה סעיף אשר מוריד מהן את האחריות לנוסעים אשר נוטלים תרופות באופן קבוע. כאמור, אותו חולה שיזדקק לשירותים רפואיים בחו"ל, יחזור ארצה ויבקש כיסוי להוצאותיו, ואז ימצא כי הוא לא מכוסה. על כן מומלץ לכל מי שנוטל תרופות, לשאול האם הוא מכוסה על ידי הביטוח, ולא להסתפק בתשובות מתחמקות. קיימים מספר ביטוחי נסיעות המאפשרים כיסוי ביטוחי מלא לאנשים שיש להם בעיה רפואית.

4. מי שנמצא במעקב רפואי עדיף שלא ייסע לחו"ל - בחלק גדול של פוליסות ביטוח הנסיעות, כל נוסע הנמצא תחת מעקב רפואי לא יכוסה; על כן יש להתעניין מראש מה נחשב למעקב רפואי. אם לא, מצאו פוליסה בהתאם לצרכים הרפואיים.

5. סקר שוק - קיימים הפרשי מחיר גדולים בשוק ביטוחי הנסיעות לחו"ל, למרות שלעיתים קרובות דווקא הביטוחים היקרים אינם עדיפים על ביטוחים בעלות נמוכה. בחברה מסויימת מחיר לאדם מבוגר יכול להגיע ל-12 $ ליום, בעוד שבחברה אחרת יוכל אדם בעל בעיות בריאות להסתפק בביטוח שעלותו 6 $ ליום בלבד, ללא כל הבדל בכיסויים. מכיוון שישנם הבדלים גדולים במחירי הביטוחים, מומלץ לעשות סקר שוק לפני שרוכשים ביטוח.

6. חולי לב - מאות אלפי חולי לב חיים בישראל; חלקם לקו בעבר בליבם או רק עברו צנתור, וכבר שנים נהנים מאיכות חיים טובה. אולם, אם תחול החמרה כלשהי במצבם של הנוסעים הללו, הם לא יהיו מכוסים ברבות מהפוליסות לנסיעות. על כן מומלץ לכל מי שיש לו היסטוריה לבבית לבדוק אם הביטוח אשר רכש אכן מתאים לו או לא.

7. טיפול המשך בארץ - רבות מהבעיות הבריאותיות החריפות שאירעו בחו"ל מצריכות אשפוז נוסף בישראל. רוב הביטוחים לא עברו הרחבה לתרחיש שכזה ועל כן ההוצאה הגדולה עלולה להיווצר דווקא לאחר החזרה מחו"ל. ההרחבה הזו היא בסיסית מאד ועלותה איננה גדולה, עד שלפעמים היא איננה כרוכה כלל תשלום נוסף; רצוי לבקש אותה מהמבטח במעמד רכישת הפוליסה.

8. הטסה רפואית - עלותה של הטסה רפואית ממדינה למדינה עומדת לעיתים על עשרות אלפי דולרים. חשוב לשאול אם הפוליסה המוצעת לכם מעניקה כיסוי להטסה רפואית לישראל, ואם לא - להרחיב אותה, או לרכוש פוליסה אחרת תחתיה.

9. חילוץ רפואי - תאונות ואירועים בריאותיים חריפים עלולים להתרחש במקומות רבים ומגוונים בחו"ל. לעיתים מחייבים אירועים אלה את חילוצו האווירי או הקרקעי של החולה אל בית החולים. עלות חילוץ עומדת על עשרות אלפי דולרים ולעיתים אף יותר. זכרו כי אף ביטוח רפואי איננו שלם ללא כיסוי של חילוץ רפואי.

דן סלס הוא מנכ"ל חברת 'אופציה', המתמחה בביטוח נסיעות לחו"ל לאנשים עם בעיות בריאות.


בואו לדבר על זה בפורום ביטוח בריאות ונסיעות לחו"ל.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום