עלייה בתמותה מדלקת ריאות

(0)
לדרג

נתונים שפרסם דו"ח משרד הבריאות קובעים נחרצות: עונת החורף האחרונה היתה קטלנית יותר מאלה שקדמו לה

מאת: מערכת zap doctors

החורף האחרון אופיין באחוז תמותה גבוה מדלקת ריאות - כך עולה מדו"ח שפירסם אתמול משרד הבריאות. עוד עולה מהדו"ח כי הייתה זו שנה קשה במיוחד: כל המדדים (פניות לרופאי הקהילה, פניות למיונים, תפוסת מיטות ואחוז מונשמים) מצביעים על תחלואה קשה משפעת בכלל ומדלקת ריאות בפרט, אשר עיקרה בתקופה שבין המחצית השנייה של חודש דצמבר למחצית השנייה של חודש ינואר.

העלייה בתחלואה דמוית השפעת נצפתה בכל הגילאים ובעיקר בבני שנתיים, או פחות. לעומת זאת, העלייה בתחלואה בשל דלקת ריאות נצפתה בגילאי 19 או יותר ובעיקר בגילאי 65 פלוס.

כמו כן, בעונת החורף האחרונה נצפתה מגמת עלייה בתפוסת המיטות במחלקות הפנימיות בכלל בתי החולים בארץ בשבוע הראשון של חודש דצמבר עם שיא של 130% בשבוע השני של חודש ינואר, ומאז חלה ירידה לרמה ההתחלתית עד המחצית הראשונה של חודש מרץ. בנוגע למחלקות ילדים, החלה עלייה הדרגתית בסוף חודש נובמבר, כאשר אחוז התפוסה הגבוה ביותר נצפה בשבוע השלישי של חודש ינואר וערכו עמד על כ-114%. מאז ועד תחילת חודש מרץ חלה ירידה הדרגתית באותו אופן שבה חלה העלייה.

^^על מחלת השפעת^^

כאשר החורף המתקרב, מתחילה עונת השפעת - מחלה ויראלית מדבקת הגורמת לתחלואה בקרב כל קבוצות האוכלוסייה. התפרצויות של מחלת השפעת מתרחשות למעשה כל שנה, כאשר היקפן וחומרתן של ההתפרצויות משתנים בין השנים ובין האזורים השונים. תסמיני המחלה, כוללים: חום, כאבי שרירים, כאבי ראש, תשישות קשה, וסימנים בדרכי נשימה עליונים: אף סתום, נזלת בהירה, כאב גרון ושיעול יבש. המחלה נמשכת כ-7 ימים.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת משפחה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום