דבש ויין - עובדות ונתונים

(0)
לדרג

תפוח בדבש ושתיית יין מזוהים יותר מכל דבר אחר עם ארוחת ערב ראש השנה. סגולה לשנה מתוקה

מאת: מערכת zap doctors

ראש השנה מזוהה עם צריכה מוגברת של דבש ויין. ממצאים על סגולותיהם הרפואיים כבר פורסמו בסדרה של מחקרים רבים, ולרגל החג המתקרב החלטנו לשתף אתכם, הגולשים, במידע הכולל עובדות ונתונים אודותיהם.

בישראל ישנם כ-450 דבוראים בקיבוצים, מושבים, כפרים ערבים, כפרים דרוזים, וגם לא מעט עירוניים, המייצרים ביחד כ-3,600 טון דבש בשנה. מדובר בתחום שמגלגל 100 מיליון ש' בשנה בישראל (אין ייצוא כלל). מדי שנה מקיימת מועצת הדבש את פסטיבל הדבש שמטרתו להעלות את המודעות של הציבור לדבש.

הצרכן הישראלי צורך כ-0.5 ק"ג דבש בשנה בדומה לצרכן האמריקאי, וזאת לעומת הצרכן הגרמני והרוסי שצורכים כ-2 ק"ג דבש בשנה. 40% מכמות הדבש השנתית נצרכת בראש השנה. בשנים האחרונות נרשמה עלייה קלה בצריכה, וזאת בעקבות גלי העלייה מרוסיה, שכן בקרב העולים נחשב הדבש כמאכל בעל סגולות רפואיות. עלייה בצריכה מסתמנת גם בקרב האוכלוסייה הכללית, בעקבות חיפוש אחר מזון טבעי יותר ותחליפים לסוכר.

יש לציין כי ענף גידול הדבש סובל בשנים האחרונות מבעיות קשות, שבמרכזן צמצום חמור של שטחי המרעה הצפוני, בשל עקירה מסיבית של פרדסים לצורכי נדל"ן, כבישים, הרחבת יישובים ועוד. אם עד לפני עשור היו בארץ 400,000 דונם פרדסים, היום ישנם בקושי 180,000 דונם.

במהלך השנים האחרונות עבר ענף הדבש מהפכה בעקבות ביקוש הציבור לחידושים ולמוצרים אניני טעם. אם בעבר היו מספר זנים בודדים של דבש, כגון דבש פרחי הדר ודבש פרחי בר, הרי שבשנים האחרונות התפתח בישראל ענף דבש זני וישנן מכוורות בוטיק רבות המשווקות דבש דרדר (בעל גוון ירוק), דבש אבוקדו, דבש זעתר, דבש אורגני, דבש מצמחי מרפא, דבש לבנדר, דבש שיזף, דבש תלתן, דבש אשלים ועוד. כל דבש מאופיין בצבע, טעם וארומה שונים.

יין - לצעירים ומשכילים

סקר שנערך על ידי "יקבי אפרת", באמצעות מכון "מותגים", בנושא הרגלי צריכת ושתיית יין קובע, כי 68% מהישראלים קונים ושותים יין - 74% גברים ורק 63% נשים.

הסקר, שכלל מדגם ארצי של 520 מרואיינים, קובע עוד, כי 79% מהגברים והנשים בגילאי 25-34 צורכים יין - יותר מכל קבוצת גיל אחרת. לשם השוואה: רק 42% מקרב הגברים והנשים בגילאי 65 ומעלה שותים יין.

מחלוקה גיאוגרפית עולה כי תושבי ירושלים הם במקום הראשון בקרב שותי היין - 75%. תושבי גוש דן - 60.2%, תושבי הצפון - 55.9%, תושבי הדרום - 58.3% ותושבי השרון הצפוני - 73.2%.

בנוסף, נמצא כי קיים קשר בין בעלי השכלה אקדמית לשתיית יין; אחוז שותי היין בקרב בעלי השכלה אקדמאית גבוהה - תואר שני ושלישי- עומד על 80%.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה טבעית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום