עליה בפציעות ילדים בחופש הגדול

(0)
לדרג

מנתונים שנאספו ב"טרם - המרכז לרפואה דחופה" עולה כי ישנו גידול של כ-46% בפציעות תלמידים בחודשי החופש

מאת: מערכת zap doctors

החופש הגדול כבר לקראת סיומו ועמו פציעות רבות של ילדים. במרפאת טרם המרכז לרפואה דחופה, חשים בנוכחותו של החופש הגדול לפי מספר הילדים הפצועים שעושים דרכם למרפאות.

מנתונים שנאספו בסניפי טרם רוממה, דרום ירושלים, מעלה אדומים, בית שמש ומודיעין עולה, כי בחודש יולי הגיעו למרפאות 1,571 תלמידים (ילדים בגילאים 5-18) עם פציעות וחבלות, לעומת ממוצע של 1,073 תלמידים בחודשי דצמבר עד פברואר (עליה של כ- 46%) וממוצע של 1,351 תלמידים בחודשי מרץ ואפריל (עליה של כ-16%).

ד"ר נחום קובלסקי, סגן המנהל הרפואי במרפאות טרם, ציין כי ניתן לראות בוודאות עליה כללית בפציעות בחודשי הקיץ. "אנו מזהים באופן ברור כי טראומה היא ה"מחלה" של הקיץ, בניגוד לחודשי החורף שבהם יש עליה במספר המטופלים בטרם עקב מחלות דלקתיות למיניהם".

הפציעות הם מגוונות וכוללות (על בסיס נתוני יולי 2006): שברים - 26%, חתכים - 27% והיתר 47% היו חבלות, כוויות, ופצעים שטחיים.

ד"ר קובלסקי מציין שנתונים אלו דורשים גישה מקיפה לפעילות ילדים במהלך הקיץ: "המציאות היא שבמשך החופש הגדול, צפויה עליה במקרי טראומה עקב שהייה ממושכת מחוץ לבית של הילדים בגילאים אלו. למרות זאת, קיימת אפשרות למנוע מספר רב של פציעות אלו. חלק מהטיפול הוא שיחה עם הילד והסבר לגבי זהירות בעתיד".

מידע להורים

גם בחופש הגדול לא לוקחים חופשה מבטיחות והשגחה. במהלך החופשה מבלים הילדים שעות רבות בבית ומחוצה לו בפעילויות פנאי שונות. לכן יש לוודא שילדים צעירים מגיל 12 שנים נמצאים בהשגחת מבוגר, ובנוסף לדעת כי ילדכם שוהים ומשחקים רק במקומות בטוחים ומוסדרים.

^^במים:^^ במים ובסביבתם משגיחים על הילדים. ילד שאינו יודע לשחות חייב בהשגחה צמודה ופעילה של מבוגר. הים אינו צפוי ועלול להיות מסוכן גם לשחיינים מקצועיים, לכן שוחים רק בחוף מוכרז ובנוכחות המציל.

^^בדרך:^^ זכרו! ילדים עד גיל 9 חייבים בליווי מבוגר בעת חציית כביש. כללים נוספים:

בזמן הנסיעה, גם אם היא קצרה, הילדים חייבים להיות חגורים במושבי בטיחות וחגורות בהתאם לגילם ומשקלם.

בעת עזיבת הרכב מוודאים כי לא נשארו ילדים ברכב.

מקפידים כי ילדכם יחבשו קסדה בכל רכיבה על אופניים, קורקינט ורולר-בליידס.

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום