חדש במחקר: המאבק בסרטן נמשך

(0)
לדרג

מחקר קובע: מתן אנטיביוטיקה מפחית הסיכוי לתמותה מסרטן. ועוד: צמח מרפא מקטין שיעור תמותת חולות סרטן שד

מאת: מערכת zap doctors
מחקר: טיפול אנטיביוטי מקטין הסיכוי לתמותה מסרטן

מתן אנטיביוטיקה כטיפול מונע לחולי סרטן המקבלים כימותרפיה, מפחית באופן משמעותי את שיעורי התמותה והזיהומים. כך עולה ממחקר חדש שנערך בבית החולים בילינסון על-ידי ד"ר ענת גפטר גוילי, רופאה בכירה במחלקה פנימית ה', אביגייל פרייזר- מנהל יחידת המחקר במחלקה, ד"ר מיכל פאול- מומחית למחלות זיהומיות ורופאה בכירה במחלקה ופרופ' ליאונרד ליבוביץ'- מנהל מחלקה פנימית ה'.

עד כה לא הוכחה בוודאות יעילות הטיפול האנטיביוטי המניעתי, לכן, בשל החשש להתפתחות של חיידקים עמידים, נהלי הטיפול הנהוגים כיום בארץ ובעולם קובעים כי יש לתת אנטיביוטיקה אך ורק כאשר חולים העוברים טיפולים כימותרפיים מפתחים זיהומים ו/או חום גבוה, ולא כמניעה טרם התפתחות הזיהום.

"המחקר החדש, שבוצע בשיטת מטא-אנליזה, מהווה שינוי משמעותי בטיפול בחולי סרטן בארץ ובעולם ויביא לשיפור ניכר בהישרדות ובאיכות החיים של החולים - הם יחיו יותר, יתאשפזו פחות ויסבלו פחות", כך אומר פרופ' ליאונרד ליבוביץ, מנהל מחלקה פנימית ה' בבית החולים בילינסון. "תוצאות המחקר מצביעות כי טיפול אנטיביוטי פשוט בתרופות מקבוצת הקווינולונים, יפחית את תמותת חולי הסרטן המקבלים טיפולים כימותרפיים בכ- 33%, ויביא להפחתה משמעותית במספר ההידבקויות בזיהומים ובמחלות. כתוצאה מכך, יופחתו גם מספר ימי האשפוז - בשורה משמחת לחולים שנאלצו עד עתה לשוב לבית החולים ולהתאשפז, ימים ספורים לאחר שסיימו את הטיפולים הכימותרפיים (בעקבות זיהומים, מחלות או חום גבוה)".

ממצאי המחקר, אשר פורסמו בכתב העת הרפואי היוקרתי Annals of internal medicine, עוררו עניין רב בקרב הקהילה הרפואית בעולם ובאיחוד האירופי בפרט. בעקבות המאמר התקיים דיון בוועדה לקביעת נהלים רפואיים לטיפול בחולי סרטן הדם ומושתלי מח עצם באירופה בהשתתפות עורכי המחקר מישראל, והוחלט לשנות בקרוב באירופה את נוהלי הטיפול ולתת לחולי סרטן הדם טיפול אנטיביוטי מונע. כמו-כן, בעקבות ממצאי המחקר שונו בבילינסון נהלי הטיפול בחולי סרטן הדם.

נטילת ג'ינסנג מקטינה שיעור תמותת חולות סרטן שד ב-30%

מחקר חדש מצביע כי נשים המשתמשות בצמח המרפא המסורתי ברפואה הסינית - הג'ינסנג - נמצאות בסבירות גבוהה יותר להתמודד עם מחלת סרטן השד. בנוסף, השימוש בג'ינסנג משפר את איכות חייהן של נשים החולות בסרטן השד במהלך הטיפול הקונבנציונאלי ואחריו.

המחקר שפורסם ב- American Journal of Epidemiology, עקב במשך 6 שנים אחר 1,455 נשים סיניות שאובחנו וטופלו במחלת סרטן השד. מתוצאות המחקר עולה כי שיעור התמותה של נשים שנהגו לצרוך ג'ינסנג היה נמוך בכ-30%. כמו כן, חולות סרטן השד שהחלו לצרוך ג'ינסנג אחרי האבחון במחלה דיווחו על שיפור באיכות החיים במדדים אמוציונאליים, וכן ניהלו חיי חברה פעילים יותר. כותבי המחקר מציינים כי תוצאות אלה תואמות ידע קיים בספרות הרפואית המצביע על פעילות אנטי-סרטנית של ג'ינסנג.

דר שו מאוניברסיטת ונדרבילט בטנסי - ממחברות המאמר אומרת כי בהתבסס על נתונים אלה יש צורך במחקרים קליניים נוספים כדי לבדוק את השפעת הג'ינסנג בשילוב טיפול קונבנציונאלי. לנשים המטופלות בתרופות למחלת הסרטן מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי השימוש בג'ינסנג.

ג'ינסנג הוא צמח מרפא נפוץ ברפואה הסינית. קיימים סוגים שונים של ג'ינסנג, והנפוצים ביותר, שנבדקו במחקר זה הם ג'ינסנג קוראני (אסייתי מסוגPanax Ginseng C.A. Meyer) וג'ינסנג אמריקאי. במערב מקובל לצרוך את הג'ינסנג בתוספי תזונה המכילים תמצית המופקת משורש הג'ינסנג. כמו כן, נפוץ שילוב של תמצית הג'ינסנג בתוך תכשירי ויטמינים ומינרלים.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד, בפורום טיפולים אלטרנטיביים בסרטן ובפורום תרופות ורוקחות - תמיכה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום