צרכנות רפואית מס' 37

(0)
לדרג

הפעם בצרכנות: טכניקת טיפול חדשה בנושא טחורים, מכשיר עיקור לחיטוי הציוד הרפואי שבא במגע עם החולים ועוד

מאת: מערכת zap doctors
רופא ישראלי נבחר להדגים טכניקת טיפול חדשה בנושא טחורים

ד"ר פנחס שכטר, הרופא המוביל במדינה לטיפול בטחורים, טס בשבוע שעבר לכנס העולמי באוסטריה שבו השתתפו מאה הרופאים הבכירים בתחום בעולם. בכנס נחשף מכשיר חדש שאמור לפתור את בעייתם של מיליוני אנשים בעולם הסובלים מבעיית טחורים גדולים במיוחד.

יצרני המכשיר מחברת AMI פיתחו או את ה"פרוב" PROBE, כדי שיתאים לטחורים דרגה 4 וגם לטיפול בצניחת רירית קשה. המכשיר הושלם תוך שד"ר שכטר מהוד השרון מייעץ לחברה האוסטרית ומעדכן אותה מניסיונו העצום בתחום. שכטר ייצג את ישראל בכנס ובטקס ההשקה הרשמי.

הנסיעה נועדה כדי להפעיל את המכשיר החדש לראשונה בעולם וגם על מנת שהרופא הישראלי ידגים ויבצע סדנת השתלמות לרופאים חדשים המעוניינים להשתמש במכשיר.

המרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע משקיע כמיליון שקל בשמירה על איכות הסביבה

המרכז הרפואי סורוקה מצטייד בימים אלו במכשיר העיקור הגדול והמשוכלל בישראל (מעקר פלזמה מסוגSTERRAD ). המעקר ישמש לחיטוי רוב הציוד הרפואי שבא במגע עם החולים. מתוך 26 בתי החולים הגדולים בישראל, המרכז הרפואי סורוקה הוא הראשון לרכוש מכשיר עיקור זה. במרכז הרפואי סורוקה השקיעו ברכישת המכשיר כמיליון ש'.

בשנת 2005 דנה ועדה בראשות משרד הבריאות, המשרד לאיכות הסביבה ונציגי מערכת הבריאות, בנושא הזיהום בבתי החולים. הוועדה התכנסה לאחר שבבדיקות שגרתיות שערך המשרד לאיכות הסביבה נמצאו בתי החולים כמזהמי סביבה, כתוצאה מפליטת גזים רעילים מארובותיהם, שמקורם בתהליכי העיקור, ברמה שחרגה מאוד מהמקובל בתקנים בינלאומיים. בהמלצותיה קבעה הוועדה, כי על בתי החולים לעבור לשימוש במכשירי עיקור ידידותיים לסביבה ולעובדים, תוך הקפדה על בקרה וניטור התהליכים שנעשים בסביבת העיקור. משמעות ההמלצה היא מתן הגנה מקסימלית על איכות ובטיחות העובד, החולה המבקר בבית החולים, ושמירה על איכות הסביבה.

ד"ר איתן חי-עם, מנהל המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה: אמר: "עם רכישת המכשיר מצטרף המרכז הרפואי סורוקה לבתי החולים המתקדמים בעולם ולתהליך שתופס תאוצה בעולם, במסגרתו עוברים בתי החולים משיטות קודמות לעיקור ציוד רפואי לשיטות מתקדמות, ידידותיות לסביבה, המייעלות את תהליכי העבודה".

מעקר הפלזמה מסוג שהותקן בסורוקה, ישמש לעיקור הציוד הרפואי בבית החולים באמצעות גלי רדיו, חום ומי חמצן. המכשיר משמיד חיידקים ללא יכולת התחדשות. תוצרי הלוואי המשתחררים לאוויר כתוצאה מפעילותו הנם מים וחמצן, המוכרים כחומרים ידידותיים לאדם ולסביבה.

איך תרצו שתראה הלוויה שלכם?

בית הלוויות "עלי שלכת" ישתתף לראשונה בתערוכת הגמלאים "מתחילים בחמישים 2006" ויציע למבקרים להנפיק כרטיס אישי שבאמצעותו יוכלו לבחור את אופן הקבורה: בתכריכים, בארון או בשריפה

לראשונה בישראל ישתתף בית לוויות בתערוכת גמלאים. בשבוע הבא יציג בית הלוויות "עלי שלכת" בתערוכת הגמלאים "מתחילים בחמישים 2006" שתיערך בימים שלישי -חמישי (7-9 במרץ) במרכז הירידים בתל אביב. בביתן "עלי שלכת" יוצגו דגמים של מצבות המתאימים להנצחת הנפטר בבית קברות או בקבורה סמוך לבית המגורים. כן יוצגו כדים מעוצבים לשמירת האפר למי שמעוניינים שגופתם תישרף.

באי התערוכה יוכלו להזמין במקום כרטיס אישי שבאמצעותו ניתן לבחור ולציין את סוג הקבורה והטקס שבאמצעותו מעונין נושא הכרטיס לסיים את חייו. האפשרויות העומדות לבחירה הן קבורה בתכריכים, קבורה בארון או שריפה. כמו כן ניתן לציין את סוג הטקס המבוקש: דתי/ מסורתי, חילוני או רפורמי והאם הטקס יעשה על ידי חברה קדישא או "עלי שלכת".

לדברי אלון נתיב, מנכ"ל "עלי שלכת", למרות שהמוות הוא הדבר הטבעי ביותר ההתייחסות אליו בחברה היא עדיין כאל נושא שאין לדבר עליו. לאנשים רבים ובמיוחד לצעירים אין אפשרות לדבר עם בני משפחותיהם בצורה כנה ופתוחה על הדרך שבה הם מעוניינים לסיים את חייהם. התוצאה היא שלעיתים אנשים מתים ונקברים שלא בדרך שבה הם רצו והאמינו, כי לא יכלו להביע כראוי את משאלתם האחרונה. הכרטיס, אותו ניתן לשאת בכיס בכל עת, יבהיר למי שצריך את צוואתו הרוחנית של הנפטר. מעבר לכך, עצם הנפקת הכרטיס יכול להיות "תרוץ" להעלאת הנושא לשיחה בתוך המשפחה.

מנכ"ל עלי שלכת אמר שהוא מצפה שכפי שעשרות אלפי אנשים נושאים עימם את כרטיסי תרומת האיברים, כך יהיה צמוד אליהם כרטיס שיפרט את בקשותיהם בנוגע להלוויה.

תצלום הצוואה הרוחנית והדרך להנפקתה מתפרסמים באתר "עלי שלכת"; לצפייה לחצו כאן

ארגון בתי החולים הכרוניים הפרטיים נגד מכרז האוצר

ארגון בתי החולים הכרוניים הפרטיים יצא לאחורנה בהכרזה חריפה: "מכרז האוצר יגרום לקריסת מערך האשפוז הסיעודי בישראל". המכרז שיצא בימים אלה מבקש מבתי החולים להציע מחיר יום אשפוז, שברובו מתבסס על מחיר ולא על איכות בטיפול.

לדברי דודי ברימר, יו"ר ארגון בתי החולים הכרוניים הפרטיים: "בפועל מדובר על מכרז המטפל רק בהורדת מחיר יום האשפוז, ללא כל הבטחה של איכות הטיפול. על פי המכרז, כל המוריד במחיר הוא שיקבל עדיפות ממשרד הבריאות בהפניית של קשישים סיעודיים הנזקקים לאשפוז".

ברימר מוסיף: "המכרז שהוציא החשב הכללי של האוצר, לא ישנה כהוא זה את התחרות בענף, מהסיבה הפשוטה שהמדינה מהווה כ-70% מרכש המיטות. כל שיקרה הוא שמוסדות רבים וטובים פשוט יפשטו את הרגל כי לא יוכלו לטפל ברמה נאותה בקשישים הנזקקים, המקבלים סבסוד מהממשלה. יתרה מכך, גם בתי חולים ש"יזכו" במכרז יעשו זאת בהכרח במחירי הפסד וייאלצו להוריד את רמת השירות בניגוד לתקנים ובכל מקרה יהיו מועדים לפשיטת רגל"

על פי מכון המחקר של הכנסת, בשנת 2002 רכש משרד הבריאות 73% מהמיטות של האשפוז, ובפועל מדובר במונופסון. יצוין כי, משרד הבריאות הנו גם הרגולטור של בתי האבות והוא המחליט על תקני האשפוז, כוח האדם והאיכות הרפואית. המכרז שהוצע על ידי המדינה מתייחס בשלב הראשון לבתי החולים בנפת פתח תקווה, אך בכוונת האוצר להחיל אותו בשנים הקרובות על כל המדינה.

ברימר טוען כי האינטרס של שיפור האיכות הרפואית הוא משותף לבתי החולים הכרוניים ולמשרד הבריאות: "אנחנו הראשונים שרוצים לשפר באופן מתמיד את האיכות והשירות הרפואי לקשישים הנזקקים לאשפוז סיעודי. כראייה לכך ב-15 השנים האחרונות עשה הענף קפיצת מדרגה משמעותית וכיום מרבית בתי החולים הסיעודיים הם ברמה הגבוהה ביותר. אם זאת מכיוון שמדובר בשוק שהממשלה היא הרוכש היחיד לא ניתן לבקש השקעה כה יקרה ללא יכולת לקבל עליה שום תמורה. אנחנו כארגון בעד תחרות חופשית אך לא נוכל לעמוד במצב כפי שהוצג במכרז. יתרה מזו, אם משרד האוצר רוצה לייעל את השוק, עליו לבצע ראשית לכל הפרטה של בתי החולים הממשלתיים, שם העלויות למדינה גבוהות פי שניים ויותר, ואף יש על כך החלטת ממשלה משנת 2000".

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסתמה, בפורום רפואה ומשפט ובפורום גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום