פורום ניצולי שואה ודור ההמשך

(0)
לדרג

מתמודדים עם סיוטים? עם מועקה? פחדים, חרדות - ואולי אתם בנים של ניצולי שואה? בואו לתמוך ולהיתמך

דף פתיחה לפורום ניצולי שואה ודורות ההמשך

הפורום מיועד לאותם אנשים שעברו את השואה ולבני משפחותיהם, דור שני ושלישי.

היום, יותר מבעבר, אנשים מוכנים לפתוח משהו מהחוויות הטראומטיות, ולשתף בהן אחרים - בני משפחה, אחים לאותם אירועים, ואנשי מקצוע. טראומות אלו הן משא כבד לשאת בו לבד, ועם זאת היו אנשים שבחרו במשך שנים ארוכות לשאת בו לבד, כדי לא לפגוע במשפחתם ולא להעמיס את הבלתי נסבל ובלתי יאומן על היקרים מכל. היום אנחנו יודעים כי טראומות מועברות וחיות בצורה זו או אחרת בתוך המשפחה, והשתיקה שוב אינה נותנת מענה אמיתי לאירועים הפנימיים, לסבל ולשאלות שנותרות בלתי נגועות

היו אחרים שנושא השואה היה יותר בתוך הדיבור המשפחתי, לטוב ולרע. ואחרים שעברו מצוקות נפשיות גדולות במהלך חייהם.

לא היה בזמנו ידע מקצועי שניתן היה להעניקו למי שנזקק, ולפיכך עשו אנשים את מה שביכולתם על מנת לשרוד את החיים ולחיותם טוב במידת האפשר.

ניצולים, שהיו עסוקים שנים בגידול ילדים ובבניית עצמם, מוצאים את עצמם בערוב ימיהם מוצפים בחוויות עבר, ברגשות שדומה היה שהוצאו מן המערכת או שניתן היה להכילם ולשמור אותם מפוצלים ושמורים אי שם. בניהם של הניצולים החלו להרגיש את ההשפעות ארוכות הטווח של הטראומות הללו, בקשרים המשפחתיים שלהם וביחסם להוריהם ולאחרים.

הפורום נותן מרחב לאותם שרוצים לשתף במשהו מחויות העבר, או מהחיים בהווה תוך השפעות העבר; אנו רוצים גם לאפשר לבני הדורות שלאחר לספר ולשאול על חייהם בצל טראומת השואה.

אשמח אם תוכלו להגיב ולתת כוח אחד לחברו, וגם לשאול כל מה שעולה בכם בהקשרים אלו.

לכניסה לפורום - לחצו כאן

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום