טיפ טיפת בטיחות - ופורום חדש בנושא

(0)
לדרג

תוכנית ייחודית לקידום בטיחות ילדים בגיל הרך המתקיימת בטיפות החלב, פותחה על-ידי ארגון 'בטרם' ומשרד הבריאות

מאת: מערכת zap doctors

טיפ-טיפת בטיחות תוכנית למניעת היפגעות ילדים בגיל הרך המתקיימת בטיפות החלב, באמצעות הדרכה פרטנית של אחיות תחנות 'טיפת-חלב' את ההורים המבקרים בתחנה. התוכנית נבנתה תוך הדגשת הקשר שבין התפתחות הילד לגורמי הסיכון המשתנים. התוכנית פותחה על ידי ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, בשיתוף משרד הבריאות.

מה כוללת התכנית?

מטרות התכנית: להעלות את מודעות ההורים לכך שתאונות הן גורם פגיעה ומוות עיקרי בילדים, ולכך שהן ניתנות למניעה; להעביר להורים ידע בנושאי מניעת תאונות בתינוקות ובילדים; להביא לשינוי עמדות בנושא בטיחות בקרב הורים; לעודד שימוש באביזרי בטיחות בסיסיים בבית וברכב; לעודד אימוץ התנהגויות בטוחות למניעת תאונות בילדים.
התכנית כוללת: מערך הדרכה מובנה למפגשים בין האם לאחות טיפת חלב; כלי הדרכה בו צילומים רבים הממחישים את נושאי ההדרכה, ומחולקים על-פי גילו ההתפתחותי של הפעוט; ערכת אביזרי בטיחות להדגמה ועלוני הסברה לחלוקה להורים.

סיכון גבוה במיוחד

נתונים מהארץ ומהעולם מראים שתינוקות ופעוטות בני 4-1 שנים נמצאים בסיכון הגבוה ביותר לתמותה ולהיפגעות כתוצאה מתאונות. מוות כתוצאה מתאונות בילדות קשור ביכולות ההתפתחותיות והחשיפה לסכנות פוטנציאליות של ילדים, בהיותם של הילדים יותר פגיעים גופנית, גם תפיסת ההורים את יכולותיו של ילדם והסיכון לכך שיפגע הם גורמים חשובים. ילדים קטנים המתחילים ללכת ולחקור את סביבתם אינם מכירים את הסיכונים הכרוכים בכך ואינם מעריכים אותם נכונה, מכאן שחשיפתם לאפשרות פגיעה גדולה. בגיל הרך להורים תפקיד מפתח בשמירה על בטיחותם של ילדיהם. מודעות לסכנות בהתאם לשלב ההתפתחותי בו נמצא ילדם והקפדה על סביבה בטוחה מחד, וכללי התנהגות מאידך, יימנעו את מרבית התאונות ויחסכו סבל רב לילדים, התכנית תורגמה ופועלת גם במגזר הערבי

ופורום חדש בנושא

בריאות ילדינו, בטיחות ילדינו - היש דבר חשוב מכך?
איזה כסא לקנות? איך להתקין אותו? על מה חשוב לתת את הדעת כשמתכננים "בית בטוח" - למה לשים לב בגן? מה מותר ומה אסור לתת לילדים קטנים לאכול? האם מותר לתת צימוקים ומתי ניתו להפוך את כיוון הנסיעה? כל זאת ועוד ייענה פה על ידי צוות מומחים מ"בטרם" - הארגון לבטיחות ובריאות ילדים.

לכניסה לפורום - לחצו כאן

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום