היפגעות ילדים וחובת הדיווח

(0)
לדרג

חברת הכנסת מלי פולישוק הגישה בשבוע שעבר הצעת החוק: חובת דיווח על בטיחות במוסדות חינוך

מאת: מערכת zap doctors
הצעת החוק מבוססת על נתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים

חברת הכנסת, מלי פולישוק (שינוי), הגישה בשבוע שעבר לכנסת הצעת חוק שתחייב אחת לכל שנה קלנדרית, הגשת דו"ח בכתב על מצב בטיחות מוסדות החינוך בישראל על ידי מנכ"ל משרד החינוך, התרבות והספורט . דו"ח זה יפרט את מצב ביצוע המדריך לניהול הבטיחות במערכת החינוך (חוזר מנכ"ל משרד החינוך) והצעדים הננקטים על ידי המשרד ליישומו, לרבות מתן פירוט של מוסדות חינוך אשר אינם עומדים בתנאי המדריך, והצעדים הננקטים כדי לגרום לעמידתם בדרישות המדריך.

ילדינו, המבלים את רוב שעות היום בבית הספר חשופים, מדי יום לאין ספור סכנות שמקורן במצב בטיחותי רעוע של מוסד החינוך בו הם לומדים.

מנתונים שרוכזו על ידי ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה, כי בין השנים תשס"א לתשס"ד גדל מספר הילדים שנפגעו במערכת החינוך בכ-47%. שיעור הילדים שנפגעו בתאונות גדל במהלך שנים אלו מ 5.7 לאלף ל 8.3 לאלף. בעוד שבשנה"ל תשס"א דווח על 10,004 תלמידים אשר נפגעו בתאונות במערכת החינוך, בשנה"ל תשס"ד דווח על 14,700 תלמידים אשר נפגעו בתאונות במערכת החינוך.

להלן נתונים על היפגעות ילדים מערכת החינוך:

* כ 60% מהתאונות התרחשו בבתי-ספר יסודיים ו-23% בחטיבות הביניים (תשס"ד).
* רוב התאונות התרחשו במהלך ההפסקה, שבין השיעורים (59%). 24% נוספים במהלך פעילות של חינוך גופני (תשס"ד).
* משנת 1994 ועד לשנת 2002 גדל מאוד אחוז התלמידים שנפצעו ונזקקו לטיפול של רופא, חובש או אחות. בשנת 2002 50.4% מהתלמידים נזקקו לטיפול רפואי לעומת 35% בשנת 1994.

כיום אין כל חקיקה בנושא חשוב זה, הנוגע לשמירת חייהם של התלמידים.

לאור העובדה, כי מספר הילדים שנפגעו בתאונות במוסדות החינוך הולך וגדל מדי שנה, מוצע לחייב את משרד החינוך לדווח לועדת החינוך של הכנסת אודות מידת יישום חוזר המנכ"ל בנושא בטיחות במוסדות חינוך.

מטרת הצעת החוק, הינה להגביר משמעותית את המודעות לבטיחות בבתי הספר ולספק לילדינו את ההגנה הראויה למען בטחון שלומם.

בואו לדבר על כך בפורום בטיחות וגיהות
ובפורום רפואת ילדים
קיראו על: תאונות ילדים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום