משלימים פערים - על אימון עסקי וקריירה משלימה

(0)
לדרג

לראשונה בישראל - הסטודנטים לרפואה משלימה יעברו אימון עסקי לבניית קריירה

מאת: מערכת zap doctors
אחת, שתיים, רוץ...

אימון לפיתוח עסקי הוא ה"באזז ורד" החדש של עולם העסקים, כעת הוא מגיע גם לתחום הרפואה המשלימה, תחום הנתפס בדרך כלל כרוחני יותר, לא עם שתי הרגליים על הקרקע ופחות "עסקי" - ולא כך הוא, זהו תחום עסקי (בימינו, כאשר כמעט כל אחד נעזר ברפואה משלימה?) לכל דבר.

עוד על אימון עסקי: בכתבה הבאה (מה זה בכלל אימון אישי ועסקי?)

בימים אלה נפתחת ב"קמפוס ברושים", ביה"ס להסמכות מטפלים המועדון לספורט באוניברסיטת ת"א, סדנת אימון עסקי למטפל המצליח.
קמפוס ברושים הינו בית הספר היחידי ללימודי רפואה משלימה בישראל שהרים את הכפפה ומקיים סדנת אימון עסקי "המטפל המצליח", להקניית כלים עסקיים ויכולות שיווקיות לתלמידיו, אימון והתנסות לקראת בניית קריירה מצליחה ברפואה משלימה במהלך ובתום הלימודים.

גישת האימון מבוססת על ההכרה שכדי ליצור תוצאות משמעותיות שיישמרו לאורך זמן, יש ללוות את התלמידים לפעול מעבר להרגלים הקיימים והבולמים את תוצאותיהם, דרך עימות, הוקרה והטמעת הכלים הנרכשים.

"מטרת סדנת אימון עסקי למטפל המצליח, מציינת אורית מרדור, מאמנת עסקית ומטפלת בשיטת גרינברג, מנחת הסדנה - הינה הטמעה ראשונית של העקרונות: אינטגריטי, עשייה ויצירת קרקע יציבה של אמון (trust) אישי אצל המשתתף בעניין יכולתו לעבוד במקצוע שבחר ככל שיחפוץ. סטודנט או מטפל הנרשם לקורס ומעוניין להשיג תוצאות של בניית קליינטורה או הגדלתה צריך לקחת בחשבון השקעה של כ- 13 שעות אימון, המטרה ליצור בזמן הקצר הזה נבחרת, וזה סף הכניסה שלהם לתכנית המחויבות הזו".

תכנית האימון העסקי למטפל לוקחת את מודל ההשקעה החוזרת בקליינטורה והולכת עם המטפל יד ביד לאורך דרכו החדשה בבניית המקצוע שאותו בחר לרכוש ומשתלבת עם מדיניות "קמפוס ברושים" המתווה ליווי פרטני של הסטודנטים בדרך שבחרו, וסיוע בהתפתחותם האישית ובהשמה למקצוע בתום הלימודים.

סביבת העבודה של המטפל דורשת ממנו לעמוד בפני שינויים תכופים והוא נדרש לעמוד ביעדים אישיים וכלכליים, תוך התמודדות עם עולם חדש ומאתגר עבורו.
הצלחתו של מטפל והישרדותו במקצוע מותנית ביכולת שלו למשוך אליו קהל לקוחות וכן לשמור על מספר קבוע ויציב של לקוחות לאורך זמן.

מטפלים רבים מתמודדים עם שאלות כמו: איך אני עושה את הצעד הראשון מאיפה יגיעו אלי מטופלים? מדוע שמישהו ירצה להיות מטופל אצל טירון כמוני? הרי יש המון מטפלים עם נסיון. למה לפלונית שהיתה בינונית בלימודים יש 17 לקוחות ולי בקושי שניים?

"כאשר מטפל לא מצליח לבנות קליינטורה יציבה, גם אם הוא מצטיין במובן המקצועי, הוא מתחיל לפקפק ביכולתיו המקצועיות, מציינת אורית מרדור, כיוון שהוא אומר לעצמו משפטים כגון: "אני לא מטפל טוב. עובדה אין לי קליינטים". מכאן, הדרך לפרישה מוקדמת היא מהירה מאוד.
"זה הרגע המשמעותי שבו אנחנו רוצים להיות קרובים אל הבוגרים שלנו, העובדה שאנחנו מלווים אותם בזמן הלימודים ברורה מאליה, אבל המבחן האמיתי הוא בתום הלימודים, אנחנו שמנו לעצמינו למטרה לעזור לבוגרים להשתלב במקומות עבודה, בוגרים שיפתחו קליניקה ויצליחו הם הצלחה שלנו

הרעיון של סדנת "מטפל מצליח":
ללוות את התלמידים להצלחה בשלב הקריטי השלב שבו הם כבר יכולים להתחיל ולבנות חוג לקוחות ומאידך הם עדיין במסגרת הלימודית.
כבר בשלב הזה כל תלמיד יעבוד עם מספר הולך וגדל של מטופלים באופן פרטי, על מנת ליצור אצלו אמון מתמשך בעצמו, לאורך שנה שלמה.

מבנה הסדנה: הסדנה בנויה על בסיס הקניית יכולות באמצעות למידה חווייתית ותרגול מעשי של הכלים המוקנים. השיעורים כוללים מפגשי תוכן ואימון, בהם מאומנים הסטודנטים בהטמעת התכנים וביצירת תוצאות מעבר לסביר וכוללת, בין היתר,למידת כלי שיווקי או תקשורתי חדש, ומתן משימה שבועית שדרכה מתאמנים בכלי החדש כדי לבדוק את האפקטיביות שלו בחיים של כל תלמיד.

בואו לדבר על כך בפורום רפואה משלימה
ובפורום מעגל נשים - צמיחה אישית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום