לראשונה: חוות דעת המתבססת על הרפואה הסינית הוגשה לבית המשפט

(0)
לדרג

על הקשר בין בית המשפט, פיגוע טרור, חייל שאכל אוכל לקוי ורפואה סינית - שחר חדש במשפטנות?

מאת: מערכת zap doctors
תקדים בתחום המשפט בישראל

לראשונה הוגשה לבית המשפט חוות דעת רפואית המתבססת על הרפואה הסינית. חוות הדעת הוכנה על ידי פרופ' משה שטרנפלד, המתמחה ברפואה סינית, והיא הוגשה לבית המשפט השלום בבאר שבע, בערעור שהגיש חייל לשעבר מקרית גת, המיוצג על ידי עו"ד רונן צרור, על החלטת קצין התגמולים של צה"ל.

החייל לשעבר תובע להכיר בו כנכה צה"ל לאחר שבמהלך שרותו הצבאי הוא לקה במחלת קרוהן, מחלה דלקתית כרונית התוקפת את מערכת העיכול. בחוות הדעת קובע פרופ' שטרנפלד כי קיים קשר בין המחלה לבין מזון לקוי שאכל החייל במסגרת שירותו הצבאי. כמו כן קובעת חוות הדעת כי קיים קשר בין המחלה לבין לחץ נפשי שבו היה נתון התובע לאחר שהוא נקלע במהלך שרותו הצבאי לפיגוע טרור קשה במדרחוב בירושלים ונחשף למראות קשים ביותר.

פרופ' משה שטרנפלד הינו אחד המומחים הגדולים בישראל בתחום הרפואה הסינית, וזאת במקביל להיותו רופא פנימי ברפואה הקונבנציונלית. הוא למד את הרפואה הסינית בטיוואן וערך מחקרים רבים על תרומת הרפואה הסינית לבעלי החיים. בעבודתו הוא משלב בין הידע ברפואה הרגילה והסינית ביחס לסיבות ולהתמודדות עם מחלות.

לאחר שאובחנה אצל החייל מחלת הקרוהן הוא שוחרר מהצבא שנה לפני המועד עם פרופיל 21. קצין התגמולים דחה בעבר את תביעתו של החייל וקבע שאין קשר בין שירותו הצבאי של החייל לבין מחלת הקרוהן, המיוחסת בעולם הרפואה הקונבנציונלית לסיבות גנטיות.

פרופ' שטרנפלד קובע לעומת זאת בחוות הדעת שעל פי התפיסה של הרפואה הסינית לא ניתן להפריד בין הגוף לנפש. הוא מגבה את דבריו באבחנות מתחום הרפואה הסינית בנושא מערכת העיכול והשפעות הלחץ הנפשי.

בואו לדבר על כך בפורום רפואה משלימה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום