על הפורום - מחלות וניתוחי ורידים

(0)
לדרג

מטרת הפורום

בפורום זה ניתן לקבל מידע אודות פתרונות לשלל בעיות כלי דם:

* דליות ורידים בולטים וורידים מורחבים מאד.

* נפיחות ברגליים - "כבדות" וכאבים.

* שינויים בצבע הרגל.

* הופעת פצעים לא מתרפאים.

* בעיות חוזרות אחרי ניתוחי ורידים שנכשלו.

* בעיות כלי דם נוספות בעורקי הגוף פרט ללב.

איך נפטרים מורידים בולטים ודלוקים?

"קרוב ל-50 אחוז מהנשים וכ-20 אחוז מהגברים בכל הגילים סובלים מוורידים בולטים ברגליים, והסימפטומים המדאיגים נמצאים בקרב 30 אחוז מהנשים ו-15 אחוז מהגברים. נשים סובלות יותר כתוצאה מהריון שגורם להרחבת כלי הדם הוורידיים ואז השסתומים שנמצאים בוורידים מתרחקים אחד מהשני והופכים להיות לא ספיקים.
איך זה קורה?
וריד הוא צינור שמתחיל בכף הרגל וממשיך ללב. בתוך הוורידים יש שסתומים שמאפשרים זרימת דם מהרגליים ללב. כשהשסתומים לא תקינים, במקום שהדם יעלה רק כלפי מעלה, הוא נע כלפי מעלה וגם מטה עם כוח המשיכה. כשהדם זורם בשני הכיוונים זה גורם לנפיחות הוורידים.
וזה לא רק מפגע אסתטי, כי ישנה פגיעה בתפקודי הגוף מבלי שנרגיש.

הסימפטומים המיידיים הם עייפות בגלל לחץ גבוה ברגליים שגורם לכבדות. האנשים לא מודעים לכך שהעייפות נגרמת מוורידים נפוחים.
סימפטומים נוספים הם כאבים שמתגברים בזמן מחזור ודלקות ופצעים לאורך השוק. סימפטומים קשים יותר הם פצעים באזור הקרסול, דימומים מתוך וריד שמתפוצץ כתוצאה מהלחץ ובצקות: הרגליים תנפחות ולפעמים אפילו משחירות.

בהמשך, כל פצעון או שפשוף קטן ולא מורגש הופך להיות דלקתי כי מנגנוני החיסון הרגילים לא מתפקדים יותר. אדם שהרגליים שלו היו בריאות ושמישות הופך לנכה ולא ניתן לתקן זאת. מדובר גם בכאבים עזים, ברגליים צורבות, בהפרעות שינה ובגרירת רגליים.

למצב הזה קיימים מספר פתרונות:
1. גרביים אלסטיים: לא פותרים את הבעיה אלא רק מקלים על תחושת הכבדות. כתוצאה מהלחץ בוורידים מחלחלים מים מהדם החוצה וגורמים לבצקות ברגל. תפקיד הגרביים הוא למנוע מהמים להצטבר ברגל. הלחץ של הגרביים על הרגל יוצר לחץ הידרוסטטי שמנוגד לתנועת המים מכלי
הדם וכך נוצרת הקלה.

2. משחות וכדורים: ההשפעה שלהם זהה להשפעת הגרביים והם רק מקלים.

3. ניתוח: פותר את הבעיה לתמיד, אבל רק בשליש מהמקרים. מנסים לשלוף את הוורידים החולים החוצה דרך חתכים ברגל (בהרדמה מלאה או מקומית), תופרים בחזרה את החתכים ומקווים לטוב. אלא שברוב המקרים נשארים ורידים חולים שגדלים, כמו שמוציאים רק חלק מעשב
שוטה וחלקו נשאר ומתרבה. הניתוח גם לא מתאים לכל אחד. חולי לב, למשל, לא יכולים לעבור אותו.

4. טיפול לייזר: בטיפול בלייזר מחדירים סיב אופטי ש' מטגן' את הווריד החולה. גם זה פתרון חלקי משום שהוא מטפל רק בחלק מהשורשים.

5. מכשיר אולטרסאונד מדויק: המילה האחרונה בתחום. בארבעה או בחמישה טיפולים מאתרים את כל ה'שורשים'. בטיפול הראשון מאתרים את הווריד הפנימי, מכניסים מחט עדינה תחת הנחיית האולטרסאונד (פעולה הדורשת דיוק רב והמון ניסיון ומיומנות). המחט נכנסת לווריד החולה הפנימי ודרכה מזרימים חומר שגורם להתייבשות ולהצטמקות הווריד. בעקבותיו גם שאר השורשים החולים מצטמקים.
כעבור מספר שבועות ממשיכים לטיפול הבא ומאתרים את הוורידים החולים שעדיין נשארו ומטפלים גם בהם באותה הדרך. בטיפול השלישי והרביעי מטפלים במה שנשאר. הטיפול נותן פתרון אסתטי מושלם, כי הוא ברמת ה'שיבר הראשי'. החולים מדווחים על שיפור ניכר גם
בתחושה וגם באסתטיקה. אגב, הטיפול הזה טוב גם נגד 'קשקושי העט' הכחולים והאדומים ברגליים ומותר גם לחולי לב. ולא, אין בעיה של 'חסר' בוורידים שמייבשים.

כל מפגש נמשך 20 דקות, כשרוב המפגש כולל את איתור הוורידים החולים, כי ההזרקה עצמה לוקחת שניות.

הטיפול כולו אורך כשלושה חודשים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום