"הירוק היום ירוק מאוד"..

(0)
לדרג

בבלינסון עוברים לשיטות חדשות על מנת לסייע בשמירה על איכות הסביבה - בית חולים ירוק, גרסת 2005

מאת: מערכת zap doctors
העולם צועד קדימה

בכל העולם מדברים עכשיו על "ירוק" - על איכות הסביבה, על מיחזור ועל הספקה של רמיסת משאבי כדור הארץ על ידי המין האנשוי, במה כל זה קשור לבית חולים? וכיצד זה חובר יחד - לשמור על בריאות, ולא רק של בני האדם.

בבי"ח בילינסון מיושמים תהליכים ושימוש במערכות לשמירה על איכות הסביבה, זאת במטרה להוות בי"ח ירוק הפועל למען אנרגיה נקייה. מטרתם של כל התהליכים היא להפחית את זיהום האוויר ולשחרר אנרגיה נקייה יותר לסביבה באמצעות תהליכים אלו נחסכות עלויות, כך שהיתרון הוא כפול שמירה על איכות הסביבה וחסכון בעלויות.

שימוש בגז (גפ"מ-גז פחממני מעובה)

ביה"ח עבר לשימוש בגז (גפ"מ) לצרכי הסקה, חימום מים, הפעלת מערכת דוודים ועוד בשל שיקולי איכות הסביבה - השימוש בשריפת גפ"מ הינו ידידותי יותר לסביבה מבחינת זיהום האוויר. עד כה השתמש ביה"ח בסולר בדומה למצב ברוב בתי החולים. בגפ"מ נפלטים עופרת ופיח ברמות נמוכות משמעותית יותר מהסולר. באופן זה, הסביבה ובפרט התושבים הגרים סביב איזור ביה"ח נושמים אויר נקי יותר.

פינוי מי תימלחת

המים הרכים המיוצרים בביה"ח משמשים את מכון הדיאליזה, דוודי הקיטור, המעבדות והמטבחים ובכדי להופכם לרכים, יש צורך להמליח אותם. תהליך הריכוך יוצר פסולת של המים שכוללת מלח אשר קיימת סכנה להמלחת מי תהום במידה וישפך למי הביוב. בהתאם לחוק משרד איכות הסביבה, ביה"ח דואג לאסוף את פסולת מי התמלחת לבריכות בביה"ח ומשם לפנותם באמצעות מיכליות לשפיכה באתר פינוי מורשה ישירות לים.

מתקנים לטיפול באבנית ומניעת קורוזיה

במתקני מיזוג האוויר הותקנה מערכת לטיפול באבנית וסילוק קורוזיה, בעזרתה שומרים על תיחזוק מערכת המיזוג ומאריכים את חייה. באמצעות מערכת זו משחררים פחות מזהמים לאוויר שכן צורכים פחות אנרגיה. בנוסף, חוסכים במלח שכן השימוש במתקן אינו מצריך ייצור מים רכים אלא שימוש במים קשים שעוברים טיפול אלקטרוליזה במערכת ומכאן ישנו חסכון ניכר בייצור מי התמלחת והפחתה ניכרת של הזיהום הסביבתי.

התקנת "חסכמים" ושימוש במערכת "הוטלו"

בברזי ביה"ח מותקנים "חסכמים", שמביאים לחסכון של 10-15 אחוז בצריכת המים השנתית, דבר חשוב והכרחי במדינה הסובלת ממצוקת מים.

מערכת השולטת בטמפ' מיזוג האוויר והתאורה בדומה למערכות בבתי המלון. המערכת מאתרת בעזרת חיישן מתי העובד אינו בחדר וסוגרת את המיזוג והתאורה. המערכת הותקנה עד כה בכ - 300 משרדים אדמיניסטרטיביים. השימוש במערכת חוסך באנרגיה, וכך מונע פליטת מזהמים מארובות חברת החשמל.

חשמל זורם

בימים אלו נבחנות אפשרויות לקוגנרציה בביה"ח - כלומר באמצעות הפעלת גנרטורים לייצר באופן עצמאי חשמל בבית החולים, ואפשרות התקנת מערכת שריפה לפסולת להקטנת הפסולת המופנת לאתרי הפסולת.

חלק מתהליכים אלו מיושמים גם בבית חולים השרון.

בואו לדבר על כך בפורום בטיחות גיהות ואיכות
ובפורום מכשור רפואי

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום