ההתדרדרות במצב בתי החולים נמשכת

(0)
לדרג

רופאים אומרים: "אנחנו יודעים עם איזו מחלה הילד נכנס לביה"ח, אבל לא עם איזו מחלה יצא"...

מאת: מערכת zap doctors

על מצב החירום בבתי החולים ובמחלקות הפנימיות ניתן לקרוא בכתבה הבא

עולם שלישי?

בכינוס חירום שקיימה היום ההסתדרות הרפואית בשיתוף עם מנהלי בתי חולים ומנהלי מחלקות הילדים, פנימית, טיפול נמרץ כללי ורפואה דחופה, קרא ד"ר יורם בלשר יו"ר הר"י, למשפחות החולים לא לעזוב את החולים המאושפזים בבתי החולים שכן בשל העומס הצוות הרפואי אינו מתפנה לטפל בחולים כפי שהיה רוצה.

ד"ר בלשר אמר כי מחר בפגישתו מחר עם מנהלי בתי החולים ימליץ להם למלא אחר הוראות החוק האומר כי בית חולים שהתפוסה בו היא 100% רשאי לא לקבל עוד חולים חדשים.

בכינוס התריעו הנוכחים על המשך הידרדרות מצב מערכת הבריאות. ד"ר בלשר הציג נתונים המלמדים כי המצוקה והעומס גוברים. כך למשל, אחוז מיטות טיפול נמרץ כללי עומד בישראל על 1.18% מכלל מיטות האשפוז לעומת 2% ל 15% הקיימות בעולם המערבי.

משנת 1995 ועד שנת 2003 קיימת ירידה של 9% בשיעור מיטות לאשפוז כללי בישראל. מאז שנת 1975 חלה ירידה של 35% בשיעור מיטות ל 1000 נפש בישראל -בעוד קצב גידול האוכלוסיה עולה, ותוחלת החיים עולה גם היא. שיעור המיטות היום הינו 2.2 לאלף נפש. טבלת ההשוואה של מיטות אשפוז לאלף נפש משנת 2003, מעידה כי מכל המדינות שנבדקו ישראל עומדת במקום ה 39 בשיעור מיטות ל1000 נפש והמדינה היחידה שבה שיעור המיטות נמוך יותר היא טורקיה.

רופאים מדברים

ד"ר ג'קי אור, יו"ר איגוד רפואה דחופה, בית החולים ע"ש שיבא תל השומר, אמר כי למעלה מ- 2 מיליון חולים בשנה עוברים בחדרי המיון. החולים של היום הנם חולים קשים ומורכבים יותר, ובנוסף בשל העומס חולים משתחררים מוקדם יותר מבית החולים ולכן חוזרים אליו כשהם חולים אף יותר.

פרופ' חיים ביטרמן, יו"ר איגוד רפואה פנימית, אמר כי קיימת תפיסה מוטעית לגבי מצוקת האישפוז. המצוקה איננה בשל מחלת השפעת התוקפת בחורף, המצב כפי שהוא היום קיים בכל ימות השנה, לדבריו : "בבית החולים השפעת נמשכת 12 חודשים". פרופ' ביטרמן אמר כי הבראת מערכת הבריאות דורשת פתרונות ארוכי טווח, אך בטווח המיידי חייב להיות מענה שיקרה היום ומחר וזה בידי המערכת.

פרופ' פרנסיס מימוני, יו"ר איגוד רופאי הילדים, אמר כי: "הממשלה הצליחה בתרגיל ההתנתקות והתנתקה מהעם, מהילדים, מהחולים, ומהאנשים שאין להם את הכוח לדבר ולא יכולים להמשיך בתנאים האלו", פרופ' מימוני הוסיף ואמר כי: "בתי החולים צריכים להיות הישועה של הילדים, אך היום בית החולים זה המקום הכי פחות בטוח לילדים. אנו יודעים עם איזה מחלה הילד נכנס אך לא יודעים באיזה מחלות הוא נדבק בבית החולים".

לטענת הרופאים בכל מדינה נורמלית ראש הממשלה היה מזמן ישיבת חירום ושואל מה נדרש לעשות כדי לתקן את המצב ולעזור לחולים.

יש להוסיף לאלתר תוספת כוח אדם, תורנים, ציוד רפואי ותרופות וכן יש לבטל את הקיצוץ שמתכנן האוצר בסך 4 אחוזים מהסגל הרפואי, כבר מזמן הוכח הקשר הישיר בין מחסור בתקנים ובין מיעוט אנשי צוות וחומרים רפואיים לבין מוות של חולים, ילדים ופגים, עוד נאמר בודאות מצמררת כי יש להתחיל לספור את מספר המתים כתוצאה מהמצב, ולא מהמחלות.

על מצוקת הפגיות ניתן לקרוא בכתבה הבאה

בואו לדבר על כך בפורום רפואת חירום

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום