הומיאופתיה וטיפולי פיריון - הילכו שניים יחד?

(0)
לדרג

האם ניתן לקבל טיפול הומיאופתיה יחד עם טיפולי פיריון? האם זו אלטרנטיבה רצויה? סקירה

מאת: שירה רובינס שריון, מומחית להומיאופתיה
על מה אנחנו מדברים?

א' בת 31, נשואה מזה שלוש שנים, אינה משתמשת באמצעי מניעה מזה שנתיים. בשנה האחרונה היא מנסה להיכנס להריון, אך ללא הצלחה.
א' כמו נשים רבות אחרות, כמהה ליום בו בבדיקת השתן הביתית יופיעו שני פסים, הבטן תתחיל להתעגל וחיים חדשים יתהוו בתוכה.
נשים רבות יכולות להזדהות ולהעיד על הקושי, על הייאוש ועל ההתלבטות בבחירת הדרך הטובה ביותר לטפל בבעיה.

מהי בעיית פוריות?
לפי ההגדרה רפואית המקובלת, זוג שאינו מצליח להתעבר לאחר שנה של יחסי מין קבועים, מוגדר כזוג עם בעיית פוריות. לפי הגדרה זו, בארץ, כמו גם בארה"ב, כל זוג חמישי סובל מבעיות פוריות. עם זאת כ 60% מתוכם יצליחו להתעבר גם ללא טיפולי פוריות. כלומר, מטרת הטיפולים ברוב המקרים הוא להפחית זמן המתנה.

מהן הסיבות לבעיות פוריות?
ישנן סיבות רבות לבעיות פוריות: בעיה בזרע, בעיות בביוץ, בחצוצרות, צוואר הרחם וסיבות רבות אחרות שמקורן אינו ידוע.

עוד על טיפולי פוריות, התמודדות וחידושים: ערוץ "פוריות" בדוקטורס

מהו טיפול הבחירה?

בהתאם לבעיה כך בוחר הגניקולוג את טיפול הבחירה. ברוב המקרים תהיה התערבות הורמונלית אצל האישה.
נתחיל ביתרון הגדול בטיפול והוא כמובן תינוק (לפעמים אף יותר מאחד)!
עם זאת טיפולי פוריות הם סיפור לא פשוט. נשים רבות מדווחות על נפיחות בכל הגוף, כאבי בטן, גירוי שחלתי, כאבים חזקים במקומות שונים, כאבים מן הזריקות עצמן, חרדות קשות, דיכאונות, בכי ועוד.
אולם החמור ביותר, הוא הדיווח הנורא מכל- סרטן השד.

סרטן השד.
עד היום לא הוכח קשר ישיר בין טיפולי פוריות והתפרצות סרטן השד!
עם זאת החלה התעוררות של נשים שזועקות כי הן עברו טיפולי הפריה ומספר שנים לאחר מכן התפתח אצלם סרטן השד. ישנם רופאים המוכנים כבר להודות כי אכן הקשר קיים ולפיכך יש לשים לב ולערוך מחקר מסודר. אותם רופאים מציינים כי אסור שעורכי המחקר יהיו יצרני תרופות, גניקולוגים או כל מי שההפריות היא לו מקור פרנסה.
קשה לדעת אם הפוטנציאל לסרטן השד הוא מלכתחילה גבוה בנשים עם בעיות פוריות (שכן חלקן סבלו מבעיות הורמונליות טרם הטיפול), או שהטיפולים הם למעשה קטליזטור להתפתחות המחלה.
החשוב הוא שמדינת ישראל היא מן המובילות בעולם לטיפולי פוריות, מה שמעמיד כנראה נשים רבות ברמת סיכון גבוהה לחלות במחלת הסרטן!

בואו ניקח צעד אחד אחורה, וננסה להתבונן על הדברים מזווית קצת אחרת, רחבה יותר.
כבר אמרנו שהסיבות לבעיית הפוריות הן מגוונות. לזאת נוסיף את השוני הרב הקיים בין נשים שונות הסובלות כביכול מאותה בעיה. אם כך, ניתן להגיע למסקנה כי הטיפול צריך להתאים באופן אישי, כלומר, טיפול הבחירה צריך להיות אינדיוידואלי.

הומאופתיה ואינדיבידואליות

לאחר בדיקות מקיפות, גילתה א' כי היא סובלת מבעיות בביוץ. באופייה א' היא אישה מאד עדינה, בוכה בקלות, נוטה מעט לעצבנות, וזקוקה מאוד לזוגיות תומכת. קר לה בדרך כלל, אולם היא נהנית שהבית מאוורר ו"נושם". היא כמעט ואיננה צמאה ומאז ומעולם סבלה מכאבי מחזור.
לעומתה, ס', שגם אצלה אובחנה בעיה בביוץ, אישה קרייריסטית באופייה, זריזה מאד, תמיד צריך לעמוד בקצב שלה, נוטה גם היא לעצבנות, מסודרת ומאורגנת. קר לה מאד והיא רגישה לכל משב רוח. לעומת א' היא דווקא כן אוהבת לשתות ומאד לא אוהבת בשר.

שתיהן סובלות מאותה בעיה בדיוק, שתיהן רוצות להתעבר יותר מכל דבר אחר! אולם שתיהן תקבלנה שתי תרופות הומיאופתיות שונות לחלוטין, זאת היות ובחינה מעמיקה וכוללת שלהן מראה שתי תמונות שונות.

טיפול הומיאופתי, הנו טיפול אינדיבידואלי, הלוקח בחשבון את מכלול האדם: פיסית מנטלית ורגשית. במהלך האבחון המעמיק, מתבררת תמונה מלאה וכוללת של כל הסימפטומים מהם סובלת הפונה לטיפול ולמכלול מורכב זה מותאמת תרופה אחת! תרופה זו למעשה מעוררת את כוחות הריפוי המצויים באדם, כך שלמעשה התוצאה היא של איזון פנימי של האורגניזם ולא של התרופה.
במילים אחרות, התרופה ההומיאופתית אינה הורמון הכופה שינוי על האדם, אלא, גורמת לאיזון פנימי, שבעקבותיו יבוא גם איזון הורמונלי, שתוצאותיו הוא כניסה קלה יותר ובטוחה יותר להריון וכמובן ללא תופעות לוואי וכאבים.

להתעברות בעקבות טיפול הומיאופתי מקצועי, ישנן השלכות נוספות. מכיוון שהאורגניזם כולו מתאזן (ולא רק הבעיה הספציפית), לאישה מובטח הריון בריא וקל יותר, פחות בעיות של בחילות והקאות, פחות עצבנות או מצבי רוח, יותר כוח, פחות עייפות ועוד.
מלבד זאת, אל לנו לשכוח את החשוב מכל- העובר! עובר המתפתח בגוף בריא יותר, מובטחת לו התחלה וסיכויים טובים יותר להתפתחות תקינה.


ביבליוגרפיה:
Mosbys Dictionary of medical, nursing, & allied health.
The Merck Manual of medical information.
www.haaretz.co.il- האם יש קשר בין טיפולי הפריה לסרטן השד

כל הזכויות שמורות לכותבת המאמר ול"מרכז להריון קל"
אין לראות בכתוב המלצה כל שהיא, או תחליף לייעוץ רפואי או הומיאופתי לשם כך יש לפנות לאיש/ת מקצוע המתאים/ה להכוונה נוספת.

כותבת המאמר: שירה רובינס שריון נשואה ליאיר ואם לאלמה, הוכשרה ולמדה להומיאופתיה במסגרות יוקרתיות שונות במשך שבע שנים, יוצאת בית מדרשו של שמואל שליו, מוסמכת להומיאופתיה, מטפלת בקשת רחבה של בעיות לכלל האוכלוסייה, מומחית לתחום ההריון והלידה, מלווה ומכינה הומיאופתית ללידה. "המרכז להריון קל" נמירובר 2 רמת החייל ת"א 03-9170786

בואו לדבר על כך בפורום פיריון האישה והפרייה חוץ גופית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום