סדנאות גמילה מעישון

(0)
לדרג

הקדמה

שיעורי העישון בישראל גבוהים, כרבע מאוכלוסיית המבוגרים מעל גיל 18 הם מעשנים פעילים. רוב המעשנים מעוניינים להפסיק לעשן ואף ניסו בעבר. תהליך הגמילה המלווה בייעוץ מקצועי ובסביבה תומכת, מעלה באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה ושימור ההישגים לאורך זמן.

קהל היעד

לקוחות מעשנים בעלי מוטיבציה ומוכנות להיגמל, אשר פונים לאתר האינטרנט דוקטורס.

המטרה

גמילה מעישון סיגריות והמשך ליווי ומעקב דרך האתר לאחר סיום ההשתתפות בסדנא.

הרציונל

התמודדות משולבת של השתתפות בסדנא וגם ליווי באתר, הינה ייחודית, תשפר סיכויי הגמילה לטווח קצר ולטווח ארוך.

השיטה

ד"ר איה פלג תנחה סדנאות לגמילה מעישון בפריסה ארצית ותיתן מענה לפונים באתר על פי צורך. מדובר בקבוצת תמיכה, עם הנחייה מקצועית בה הנגמלים נמצאים באותו שלב של תהליך הגמילה, חווים את אותם הקשיים ורוכשים ביחד את הכלים להתמודדות.
התוכנית הטיפולית כוללת אסטרטגיה של קביעת יום הפסקת עישון והכנה לקראתו. מניעת נפילות ומעקב נכללים גם כן בתוכנית. נכללים 3 מרכיבים של ההתמכרות:

1. מרכיב פיזי - שימוש בתחליפים תרופתיים להקלת תסמונת הגמילה: Zyban, NRT , טיפול בסימפטומים של הגמילה

2. מרכיב התנהגותי - הקטנת ה"טריגרים" לעשן: אימוץ התנהגויות חלופיות ו/או חדשות, טכניקות הרפיה, שימוש בטכניקות לפתרון בעיות

3. מרכיב רגשי - מתן תמיכה, לימוד ויישום טכניקות להתמודדות, לימוד ויישום שליטה במצבי לחץ, לימוד ויישום דרכים לפתרון בעיות

עלות

עלות ההשתתפות בסדנא היא 600 ש"ח. הסדנא כוללת שמונה מפגשים קבוצתיים של שעתיים בתדירות של אחת לשבוע. המעקב דרך האתר ללא תוספת תשלום.

לסיכום

ידוע כי סיוע מקצועי בתהליך הגמילה ושילוב בתחליפים תרופתיים, מעלה באופן משמעותי את שיעורי ההצלחה לטווח קצר ולטווח ארוך. מעקב דרך האינטרנט בנוסף להשתתפות בסדנא, תסיע לשיפור הישגי הגמילה ולמניעת נפילות וחזרה לעשן.


* סדנאות תועברנה על ידי ד"ר איה פלג, ד"ר לאפידמיולוגיה (PhD), מומחית לגמילה מעישון, בעלת ניסיון רב בתחום, לשעבר יו"ר וועדת גמילה של הפורום הארצי למניעת עישון. עשייה בתחום כוללת טיפול, הוראה, מחקר, הדרכה של צוותים רפואיים ולא רפואיים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום