בעקבות סיבוך של מתיחת פנים

(1)
לדרג

על מקרה מסוכן בטיפול פלסטי מהפכני בתחום הטיפולים האסתטיים. המהפכה הינה בשיטה מתקדמת וייחודית באמצעות חוטים

מאת: ~~ד"ר אברהם ויינברג, מומחה לכירורגיה פלסטית, בית חולים אסותא~~

שבוע שעבר היינו עדים למקרה בו מטופלת אשר עברה מתיחת פנים בעזרת חוטים ניזוקה מן הטיפול. היא אושפזה והחלה לקבל טיפול אנטיביוטי. על מנת להבין את המקרה, עלינו להבין את מהות הטיפול שנועד להעניק לפנים מראה רענן יותר שאינו כרוך באשפוז.

השימוש בחוטים בתהליך הבא למתוח את הפנים איננו מתאים לכל מי המעונין במתיחת פניו. המדובר בהליך קל ופשוט בו מוחדרים חוטים אל מתחת לעור הפנים ומותחים אותו. טכניקה זו מצטרפת לשיטות נוספות שאינן מצריכות אשפוז והחלמה קשה כדוגמת הזרקת חומרי מילוי.

ההליך אינו מהווה תחליף לטכניקות הניתוחיות הרגילות, אלא ככלי נוסף בחלק מן המקרים. העברת החוטים היא פעולה חודרנית ומתבצעת בהליך מרפאתי קצר. היא אינה דומה כלל להליך הניתוחי המתבצע בחדר ניתוח, תחת הרדמה למשך מספר שעות תוך אשפוז והחלמה.

במקרה שהתגלה שבוע שעבר היינו עדים לסיבוך רגיל שיכל להתרחש בכל ניתוח באם היה אסתטי ובאם היה כתוצאה מבעיה בריאותית. האישה שעליה דובר סבלה מזיהום כבכל הליך חודרני או ניתוח רגיל. במקרים מסוימים של מתיחת פנים בעזרת חוטים יתכנו סיבוכים כדוגמת אלה, על כן הבעיה שנידונה אינה קשורה לשיטה עצמה אלא לאופן הביצוע שלה.

הרופא המבצע השתמש בשיטת מתיחה הקרויה "הטכניקה הרוסית" בה משתמשים בחוטים משוננים אשר על פי עדות מפתחיה מחזיקה כשנתיים. הבעיה בשיטה היא שאת החוטים המשוננים קשה להוציא במקרה של זיהום או דימום, על כן יש להיזהר כאשר מחליטים לבצע אותה.

בכינוס כירורגים פלסטיים, שנערך לפני מספר חודשים בצרפת, הציג אחד הכירורגים המפורסמים P.F.FOURNIER טכניקה דומה של מתיחת פנים ע"י חוטים, אותה פיתח כירורג דרום אמריקאי. בניגוד לשיטה ה"רוסית" נעשה כאן שימוש בחוטי ניתוח רגילים אשר אין קושי להוציאם במידת הצורך. על סמך ניסיוני האישי התוצאות המתקבלות בהחלט משביעות רצון.

יש לזכור כי החשש מסיבוכים בעקבות ניתוח קיימים תמיד, אך עם ידע, מקצועיות ואחריות אישית ניתן להימנע מהם, עד כמה שניתן ובעת הצורך להתמודד עם הסיבוכים כראוי. המדובר בכלי נוסף בארון הטכניקות של הכירורגיה הפלסטי המיועד לסייע לפונים להרגיש טוב יותר עם עצמם.

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית מזהיר את הציבור משימוש בשיטת החוטים כתחליף למתיחת פנים

במחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי שיבא, תל השומר מאושפזת מטופלת הסובלת מזיהומים ושטפי דם נרחבים בפניה. החולה מטופלת באנטיביוטיקה תוך ורידית ובשלב זה לא ניתן להוציא את הגופים הזרים מפניה.

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית פנה במכתב דחוף לטיפולו של ד"ר יצחק ברלוביץ המשנה למנכ"ל משרד הבריאות בו הוא מבקש את התערבותו הדחופה כדי להתריע ולהזהיר את הציבור משימוש בשיטה המסחרית החדשה למתיחת פנים המשתמשת בחוטים הנקראים Aptos , המחליפה לכאורה את ניתוח מתיחת הפנים. האיגוד מדגיש כי בשימוש בשיטה זו יתכנו סיכונים וסיבוכים במהלך החדרת החוטים לעומק שבין 2 1 ס"מ מתחת לעור הפנים כגון: זיהום, שטפי דם, שבר החוט המוחדר הדורש את הוצאתו הכירורגית ועוד.

החדרת החוטים העשויים מחומר בלתי נספג (פוליפרופילן), נעשית בהרדמה מקומית על ידי לידוקאין וכי יתכנו סיכונים וסיבוכים במהלך החדרת החוטים לעומק שבין 2 1 ס"מ מתחת לעור הפנים כגון: שטפי דם, שבר החוט המוחדר הדורש את הוצאתו הכירורגית ועוד. סה"כ מוחדרים עד 20 חוטים למתיחת הצוואר, הלחיים והגבות.

לדעת האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית, בוגרי הקורס בבר אילן כבר מבצעים או יבצעו תוך זמן קצר פעילות בתחום הכירורגיה האסתטית בשעה שהם אינם מומחים בכירורגיה פלסטית מומחיות המוענקת אך ורק ע"י המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית בישראל (הר"י). יצוין כי הקורס נערך שלא מטעם משרד הבריאות, הפקולטות לרפואה ו/או הר"י (ההסתדרות הרפואית בישראל) וללא כל הפרעה תוך סיכון אוכלוסית המטופלים במדינת ישראל.

לאתר של ד"ר ויינברג
בואו לדבר על זה בפורום מתיחת פנים, מילוי קמטים וניתוחי חזה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום