"הכן ילדך לחורף"

(0)
לדרג

חורף, הגשם מטפטף על העורף... כל שנה מחדש מגיע החורף כהפתעה, מה ניתן לעשות על מנת להתכונן?

מאת: ד"ר דניאל שינהר, כירורג ילדים מבית החולים שיבא תל השומר והומיאופת מודרני מהמרכז הרפואי ג' ברמת אביב ג'
האם ניתן בכלל להתכונן?

החורף במדינת ישראל, נוחת עלינו בבת אחת ללא התראה מוקדמת ואיתו מגיעות שלל מחלות ויראליות המפילות רבים למשכב. הילדים שנמצאים בסביבות צפופות, כמו גן ובית הספר חשופים במיוחד להדבקות הדדיות ולפיכך אנו מוצאים לעיתים קרובות, כיתות מצומצמות בשל מחלתם של ילדים רבים.

קשה למנוע את ההדבקה במחלות הויראליות (המועברות בטיפות הרוק ונישאות באוויר) אך בהחלט ניתן להעלות את החוסן הגופני של הילד או המבוגר ובכך להופכו לפחות רגיש עם סיכויי הדבקות נמוכים יותר. כמובן, שחיזוק המערכת החיסונים של הילד והמבוגר יביא לכך שגם במקרים של הדבקה במחלות הויראליות הגוף שלנו יהיה מחוסן יותר ויצליח להתגבר על המחלה ביתר קלות ומשך המחלה יהיה קצר יותר וכן חומרתה.

הכנת הילדים לחורף כוללת תפריט יומי המורכב ממרכיבים תזונתיים, תוספי מזון ותרופות הומיאופתיות.



ויטמין C הינו אחד המרכיבים הותיקים והמוכרים המשפרים את עמידות הגוף כנגד מתקפת נגיפים. ניתן למצוא אותו בשפע במיץ תפוזים טבעי, פקעות ורדים, פלפל וברוקלי. ויטמין זה משפר תפקוד של מערכות מנטרלות בגוף.

סלניום הינו יסוד קורט (חומר הדרוש לגוף בכמות מעטה) ומצוי בקמח חיטה, שיבולת שועל , אורז, דגים ושום. הסלניום חשוב ביותר למערכת החיסון ומגביר את הנוגדנים והיכולת של הגוף לקטול חיידקים.

אכיניצאה ופרופוליס הינם תוספי מזון מן הטבע בעלי סגולות להגברת מערכת החיסון ושיפור עמידות הגוף בפני חיידקים ונגיפים.

להומיאופתיה המודרנית יש דרכים רבות לסייע להתמודד עם תחלואיי החורף במישור של העלאת התפקוד של מערכת החיסון וכן בהתמודדות טובה יותר אם וכאשר קיימת הדבקה במחלה ויראלית:

1. על מנת להגביר ולשפר את תפקוד המערכת החיסונית, מומלץ להשתמש בתרופה הומיאופתית בשם ENGYSTOL . תרופה זו באה בצורת טבליות למציצה הנמסות מתחת ללשון. ניתן להשתמש בתרופה זו בזמן מחלה חריפה וכן כאמצעי מניעה בשימוש של טבלית אחת פעם בשבוע הגורם לשפעול מערכת החיסון.

2. קיימות תרופות הומיאופתיות מודרניות המופיעות בסימון R אותן ניתן לרכוש בבתי מרקחת מיוחדים אך גם ברשתות הפארם, המיועדות לתחלואיי החורף כגון: נזלת, שיעול, כאבי גרון, שפעת ועוד. השימוש בתרופות אלה יעיל בזמן המחלה החריפה ואז יש ליטול את התרופות מספר רב של פעמים ביום עד להשגת הקלה משמעותית במצבנו הגופני. טיפול זה משמש גם כטיפול מנע לתקופת החורף, כאשר אנו נוטלים תרופות אלה כטיפול מונע, על מנת שלא נדבק במחלות הויראליות. השימוש בתרופות יעשה פעם, פעמיים בשבוע.

בואו לדבר על כך בפורום הומאופתיה
ובפורום רפואת משפחה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום