שאלות נפוצות מפורום הומאופתיה

(5)
לדרג

מה זה רמדי? מה עושים ברפואה הומאופטית? כל התשובות לכל השאלות השכיחות

שאלה: למה מתכוונים כשאומרים "רמדי"?

תשובה: ההומאופתיה רואה את החולי והבריאות בצורה שונה מהרפואה הרגילה, לכן איננו מטפלים במחלה או בטפיל מסוים אלא בסיבות שאיפשרו את "כניסתו" לגוף. כדי להבין את הסיבות הללו ההומאופת מראיין את המטופל לעומק, ובוחן את הבעיה, וגם את אופיו , נטיותיו והרגליו של המטופל. התמונה שמתקבלת מאפשרת התאמה של תרופה הומאופתית-רמדי.
ולסכום-רמדי

שאלה: בני חולה אסטמה, האם ניתן לרפא אסטמה בעזרת ההומאפתיה?

תשובה: יש בהומאופתיה מקרים רבים של ריפוי מאסטמה. וכשאני כותבת "ריפוי" הכוונה היא לכך שהמטופל ללא התקפים וללא כל תרופות שמלוות אותו באופן קבוע. זוהי בעצם מטרת הטיפול ההומאופתי- להגיע לסוג זה של ריפוי.
יחד עם זאת הטיפול באסטמה מחייב סבלנות ואורך רוח. אני ממליצה לך על הומאופתיה כי זה התחום היחיד (כמעט) שיכול לגרום לבנך להתבגר מבלי להיות מחובר יותר ויותר למשאף ולונטולין.

שאלה: האם הומאופט שהוא גם רופא כללי - יכול להיות הומאופט מוסמך ?

תשובה: אין קשר בין הדברים.
רופא שהוא גם הומאופת הוא אדם שלמד 7 שנים רפואה ואח"כ למד הומאופתיה.
אם גמר את לימודי ההומאופתיה והתקבל כחבר באגודה הוא יהיה הומאופת רשום שם.
אין כל קשר בין לימודי הרפואה ללימודי ההומאופתיה. זה נעשה במוסדות שונים ובאורינטציה שונה לחלוטין.

שאלה: אני מקבלת פטריות מאנטיביוטיקה וחייבת לטפל בסטרפטוקוקוס, מה ניתן לעשות כדי להוציא אותו מהגוף? והאם חיידק יכול לעבור בתורשה?

תשובה: טיפול הומאופתי לא "מוציא" את החיידק מהגוף. טיפול הומאופתי מושתת על עקרונות שונים בתכלית מהטיפול האנטיביוטי.
מה שטיפול הומאופתי עושה - הוא מחזיר לגוף את היכולת להתמודד עם חיידקים. היכולת הזאת נמצאת בכל גוף בריא במערך "ההגנה" שלו. כאשר החיידקים משגשגים, זה סימן שמשהוא במערך ההגנה השתבש.
ולשאלתך השניה - חיידק איננו רכיב בתורשה, הוא לא נמצא ב-DNA של בני אדם. אבל יכולת הגנה בריאה היא כן רכיב תורשתי. הומאופתיה יכולה להתמודד גם עם מחלות תורשתיות בתנאי שמצב המחלה הוא הפיך.

שאלה: מה בין הומיאופתיה לפסיכולוגיה? ולמה צריך להתאים את התרופה לאדם?

תשובה: להומאופתיה יש נגיעה עם פסיכולוגיה. ההומאופת כמו הפסיכולוג מנסים להבין את שורש הבעיה של האדם . להבדיל מהפסיכולוג ההומאופת מתאים לאדם תרופה אישית שתגע בשורש הבעיה ותאפשר שינוי. ההומאופת משתמש ב"כלי" של שיחה רק כדי להבין את הבעיה ולא למטרת תהליך ייעוצי או טיפולי. השינוי שהתרופה גורמת הוא בכל הרמות-פיזי, נפשי ורוחני. להבדיל מהפסיכיאטר התרופה ההומאופתית איננה מכילה מרכיבים כימיים רעילים אלא אנרגיה.

שאלה: אילו תרופות הומיאופטיות קיימות? וממה הן עשויות?

תשובה: יש כ-2000 תרופות הומאופתיות. מקורן של התרופות הוא בחומרי טבע "רגילים" שנמצאים סביבנו כמו:
מינרלים-כל החומרים והתרכובות שמצויים על כדוה"א.
צמחים-מיגוון של צמחים, שורשים, פירות, פטריות וזרעים.
חי-חרקים, ארס, חלב חיות.
אדם-חלב אם ורקמות.
כל אלה הן המקור בלבד. בתהליך ההכנה מדולל החומר הראשוני עד לכדי מולקולות בודדות בלבד. כך כשהתרופה שנלקחת בסופו של דבר היא אנרגתית ולא כימית.

שאלה: האם אפשר לקחת רסקיו רמדי באופן חופשי כאשר אני בהריון?

תשובה: רצוי לדייק - לקחת רסקיו זה בסדר - אם מתייעצים ונמצאים בקשר עם מטפל מומחה, במקרה זה -המומחיות היא לשימוש בפרחי באך.
ההמלצה בפורום זה, היתה: לא לקחת רסקיו רמדי בהריון וכשהסיבה לנטילת התרופה איננה ברורה.
אין לקחת רסקיו רק כדי "להרגיע". במקרה שהאדם (אשה במקרה הנידון) מרגיש קצת מוטרד, זו עדיין לא סיבה לרמדי כלשהיא. ואם יש צורך ברמדי, כדאי שתהיה מדויקת ככל האפשר ובמעקב של הומאופת .
אמנם לענפי הרפואה המשלימה יצא "שם" של רפואה שאיננה מזיקה-אך הדבר אינו נכון ומביא לשימוש לא נכון ולפעמים מזיק של תרופות שנחשבות בטעות ל"טבעיות".

שאלה: מה ההבדל בין רופא, הומאופת, ונטורופת?

תשובה: הומאופת לומד 4 שנים הומאופתיה ורישומו באגודה נעשה על סמך מבחן ותנאי קבלה.
נטורופת לומד 3 שנים לתעודה
ד"ר PhD הוא אדם שלמד לתואר שלישי במדעים .

שאלה: מה הכוונה "תרופה מותאמת לאדם"?

תשובה: כשאנחנו אומרים "תרופה שמתאימה לאדם" אנחנו מתכוונים לכך שהתרופה צריכה להקיף את מכלול תכונותיו הרגליו ומחלתו של אותו אדם. אין זו תרופה למחלה כפי שנותנת הרפואה המערבית. מבחינת ההומאופתיה לכל "מחלה" יש תרופות רבות ומה שיגרום לנו לבחור בתרופה מסוימת הוא מכלול תכונותיו של אותו אדם אידיבידואלי.
אנחנו תמיד מחפשים את המקור העמוק למחלות . אנחנו לא מסתפקים למשל בסיבה כמו-הוירוס גרם למחלה. אנחנו מחפשים את הסיבה שבשלה הוירוס "הצליח" לגרום למחלה.
לכן בצמוד לריפוי הפיזי תמיד צפויה להראות גם הקלה נפשית.

שאלה: אם אדם מטופל ברמדי ורואה שמצבו לא כ"כ טוב - אז מה עליו לעשות ? אם הטיפול מתמקד באדם - אז איך אפשר להיות בטוחים שהטיפול יצליח ?

תשובה: אכן הגישה ההומאופתית היא לא קלה להבנה כי אנחנו רגילים לחשיבה מאד מדעית שלפעמים מפריעה לנו. החשיבה המדעית אומרת לנו שאם אדם הולך לרופא לטפל במחלה הרופא נותן לו תרופה והמחלה נגמרת. בהומאופתיה זה לא בדיוק ככה. מחלתו של האדם היא חלק בלתי נפרד ממנו והיא נלקחת כחלק מהמארג הכללי של אותו אדם. לדוגמא אדם בא עם כאב ראש-יש לנו מאות תרופות שיכולות לטפל בכאב ראש. אנחנו נברר איתו את מהות הכאב (מתי? איפה בראש? איך זה כואב ועוד) ואנחנו נברר גם פרטים רבים על אותו אדם. התמונה הכללית תוביל אותנו לאחת מתוך מאות התרופות.

אדם שמטופל אצל הומאופת נמצא בקשר עם ההומאופת לצורך מעקב על מצבו. לכן כאשר מצבו לא כ"כ טוב ההומאופת נמצא בתמונה כדי להבין את התהליך.
ההבראה מבחינתינו היא תהליך -לפעמים בתהליך כזה יש ירידות. הומאופת מיומן צריך להבין אם הירידה במצב היא חלק מהתהליך או חוסר התקדמות. עליו להסביר למטופל את שיקוליו ולתת רמדי בהתאם.
ולסיכום-האם אנחנו יודעים דברים מראש -"לא". לא ניתנה לנו הנבואה (וגם לרופאים לא...). אבל אנחנו עובדים עם ניסיון מצטבר טוב ועם ידיעה שהומאופתיה פותחת אפשרויות לריפוי. וכשאנחנו אומרים ריפוי הכוונה היא לאיכות חיים טובה ללא שימוש בתרופות וללא חזרה של מצב המחלה.

שאלה: האם יש יתרון הומיאופטי לבעיית הזעת יתר? אני כבר מיואשת..

תשובה: מהכרות קרובה עם בעיית הזעות יתר אצל נשים נוכחתי כמה היא מטרידה ופוגעת גם באסטתיות ובבטחון של כל אחת ואחת. במקרים מסוימים היא אף פגעה ביכולותיה של האישה להתקדם מבחינה מקצועית בפרט כאשר היה מדובר בנשות קריירה ועסקים.
מהפרטים שמסרת רק אוכל להסיק כי עלייך לפנות להומאופת קלאסי מוסמך ולהתכונן לענות על שאלות שונות שמטרתן לשחזר את התקופה בה החלה הבעיה להטריד במיוחד ובאילו צורות היא משפיעה או מגבילה את תפקודייך הגופניים(זיעה חריפה למשל) והרגשיים (מערכות יחסים למשל).
מכיון שבעיה זו הינה בת מספר שנים כנראה שיהיה אפשר לאתר את מקורותיה ומניסיוני ישנה הצלחה רבה במתן פתרונות הומאופתיים עוד לפני שמנסים פתרונות כירורגיים למשל.

שאלה: בני התינוק סובל מנזלת כרונית כמעט, מה זה אומר ומה ניתן לעשות?

תשובה: נזלות ממושכות אצל תינוקות אינן דבר נדיר ומוזר.
קיימות מספר אפשרויות מדוע הן מתפתחות חלקן סביבתיות(מזג אוויר, אקלים), חלקן קשורות למזון שניתן, אחרות קשורות למתן תרופות או טיפולים אחרים (כדוגמת חיסונים) ואחרות נובעות מגורמים תורשתיים במשפחה (כגון אלרגיות למיניהן).
בגיל הרך ישנו גורם נוסף שיש לקחת בחשבון והוא בקיעת השיניים אשר יוצרת גירוי מתמשך של ריריות האף וחלל הפה והגרון ועל כן מתפתחות דלקות שונות וכן הפרשות מוגברות.
כאשר מדובר בתינוקות הנמצאים בהשגחה של מטפלות בגן ישנו הגורם הרגשי שיכול בהחלט לערער את בריאותו של התינוק ולהביא להתפתחותה של נזלת, נשמע מוזר אך נוכחתי לדעת על הקשר הרגשי-סומטי ממקרים רבים מאוד.

שאלה: אני סובלת מאנדומטריוזיס, מה זה בדיוק? והםא ניתן לטפל בזה בצורה אלטרנטיבית?

תשובה: אנדומטריוזיס היא דלקת המתפתחת ברירית הרחם ולה סיבות שונות ביניהן סיבוך לאחר לידה או בגלל זיהום רחמי אחר. מכיוון שאת סובלת מהבעיה מספר שנים יש לשקול טיפול שאנו מכנים אותו קונסטיטוציוני ומשמעותו חיזוקה ואיזונה של המערכת הגופנית הכוללת ע"י שימוש בפוטנציאל הריפוי של הגוף. אני מקווה כי את מודעת וזוכרת את התקופה והרקע ממנו התפתחה הדלקת ומה היו השלבים השונים עד שאובחנה ע"י גניקולוג.
האם הינך סובלת מבעיות הורמונאליות או גניטליות אחרות, הם נעשה שימוש מתמשך בגלולות למשל או טיפולים הורמונאליים אחרים.
מן הסתם הבחנת כי רשימת השאלות שלי יכולה להימשך עוד ועוד ומדוע? חשוב לזהות את שורשי הבעיה והשתלשלותה הכרונולוגית בכדי להתאים לך יפול הומאופתי הולם.
מניסיוני וניסיונם של הומאופתים קלאסים רבים שתיעדו את הצלחותיהם בספרות ההומאופתית יש בהחלט סיכוי לסייע לך להחלים ואו לפחות להקטין את הנזק שנגרם עם הופעתה של הדלקת.
עלייך לפנות להומאופת קלאסי מוסמך הרשום ע"י האגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית.

שאלה: נניח ואדם מתחיל טיפול ברמדי [נניח והוא סובל מאלרגיה] והטיפול לא הצליח. מה זה מראה ? האם האדם יכול להיות בטוח שהרמדי ירפא אותו ?

תשובה: שאלתך נראית לכאורה תמימה ופשוטה כלומר כזו שנשאלת לא אחת במרפאתי ואני מניח כי התשובה שהיית מעוניינת לקבל היא האם באלרגיות ניתן לטפל בהומאופתיה - כן או לא?.
כמו גם האם בדרמטיטיס מסוים האם ניתן למצוא משחה מתאימה - כן או לא?. הצלחה או כשלון ? זאת אומרת בעית העור או האלרגיה נעלמת - כן או לא?
שאלתך משקפת את הראיה המדעית המקובלת האם ניתן להשמיד או להכחיד את הגורם לאלתר? האם זו הצלחה או כשלון.
ובכן התשובה אינה חד משמעית והיא יכוה להיות כזו בתנאי שאנו יודעים מספיק מידע אודות השתלשלותה, מורכבותה, הטיפולים התרופתיים שניתנו ועוד מידע המיוחס לבעיות רפואיות נוספות ומידע המתייחס לטבעו של האדם הלוקה בה.
היעלמותה של בעיה רפואית אינה בהכרח ערובה להצלחה וגם אין זה אומר שהימצאותה היא גם כשלון הטיפול.
מניסיוני מצאתי כי בשתי הסוגיות הבריאותיות האלה עליהן שאלת ישנה הצלחה יתירה בהומאופתיה אך היא נמדדת לעיתים לאורך זמן. למה כוונתי?
במקרה אחד שטיפלתי בתינוק שסבל דלקת עורית על בסיס אלרגי נפתרה הבעיה לאחר חצי שנה אך במהלך הטיפול עוד בשלביו הראשונים ניכר היה שיפור גדול במצבו הכללי - שינה, תיאבון ומצב הרוח ובהדרגה בעית העור נמוגה.
במקרה אחר בו סבלה גברת צעירה מאלרגיה של דרכי הנשימה העליוניים המלווה בהפרשות מוגברות עברה שנה עד שיכולה הייתה להסתובב בכל אותם מקומות בהם נתקפה באותם תסמינים קשים ללא חשש (עונות מעבר ובסביבת פריחת ברושים סמוך לביתה) אך היא השתמשה עד הטיפול ההומאופתיה באינספור תכשירים רפואיים (אנטיהיסטמינים וקורטיזון למיניהם) וסבלה מהבעיה שנים רבות.
במקרה נוסף סבל נער בגיל העשרה המוקדם לחייו מאטופיק דרמטיטיס קשה שהקשה עליו את המגע עם החברה בבית הספר למשל ובשלבים הראשונים של הטיפול ההומאופתי גד במרץ רב אלא שבמקביל נפטר ממגרנות ממושכות ומצב רוחו שפר עליו ורק לאחר חצי שנה יכול היה לצאת לים עם שאר החברים ללא בושה.
בכל המקרים שתיארתי וישנם רבים אחרים השתמשו החולים בתכשירים רבים שהקלו לכאורה במצבם אך רק לכאורה כי מצב העור היה קטסטרופלי!!! לעיתים נעלמה הבעיה למספר שבועות אך מצבם הכללי הידרדר מאוד(שינה, בעיות עיכול קשות או נשימה למשל) -האם זו גם הצלחה? הרי בעית העור נעלמה לפתע!!
הומאופתיה קלאסית יכולה להציע מגוון טיפולים יעילים ללא רבב אך יש לבדוק כל מקרה לגופו ולא להסיק מסקנות נחפזות.
קיים גם הגורם הנוסף והוא מיומנות המטפל וניסיונו והוא בהחלט יכול להשפיע על הצלחת הטיפול. מה שמצאתי בכל מקרה זה שטיפולים הנותנים מענה מיידי - אלה הכימיים כמובן, כשלו בפעם ועוד פעם וזהו עובדה כמעט ניצחית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום