שוב חוזר הניגון

(0)
לדרג

גברים הסובלים מבעיות תפקוד שניסו תרופות אחרות, חוזרים לויאגרה בתוך 60 יום, כך 98% מהרופאים המשתתפים בסקר בינלאומי

מאת: גברים הסובלים מבעיות בתפקוד המיני חוזרים להשתמש בויאגרה, לאחר שניסו טיפול אחר. הסיבות הגורמות להם לשוב ולהשתמש בויאגרה הן: ניסיון אישי מוצלח מהעבר, חששות מתופעות לוואי ואכזבה מתרופות אחרות. כך עולה מסקר בינלאומי שהוצג בכנס האורולוגים האירופאי שהתקיים לאחרונה בוינה.
מציק וגורף

בעיות בתפקוד המיני הן מהבעיות הקשות והמציקות ביותר כיום לגברים ולבנות זוגם, לא פלא כי המרדף אחר "התרופה המנצחת" הפך לאובססיה, אך האם יש בכלל כזו תרופת פלא? והאם היא באמת משפיעה על כל הגברים? רופאים אומרים שתרופות לעידוד והחזקת הזיקפה פםועלות בממוצע על כ-70 אחוזים מהאוכלוסיה (רק שלא כל תרופה פועללת בדיוק על אותם 70 אחוזים..)

לדברי ד"ר גיל רביב, אורולוג בכיר, אחראי על המרכז להפרעות בתפקוד המיני, בית חולים שיבא: "ההחלטה לחזור להשתמש בויאגרה בשל כישלון תרופה אחרת, היא סובייקטיבית של המטופל עצמו. המגמה היא כלל עולמית וישראל אינה יוצאת דופן.

אחוזים וסיבות

74% מהרופאים אמרו שהמטופלים שעברו להשתמש בתרופות אורליות אחרות חזרו לויאגרה בתוך חודשיים בלבד. 64% ציינו כי משתמשי הסיאליס הביעו חוסר שביעות רצון מהתרופה. 58% מהרופאים דיווחו על חוסר שביעות רצון של המטופלים מתרופת הלויטרה. בין הסיבות לשימוש החוזר ציינו 86% מהרופאים כי מדובר ב"ניסיון אישי" של המטופלים. רק ב- 6% המקרים נעשתה החזרה לתרופה כתוצאה מהמלצת רופא.

עוד עולה מהסקר:

85% מהרופאים הסכימו ש"ויאגרה" מתאימה מאד למגוון רחב של סוגי מטופלים מבחינת גיל, מחלות נלוות כגון: יתר לחץ דם, סוכרת, דיכאון ועוד, ולמטופלים הלוקחים תרופות לטיפול במחלות המוזכרות.

79% הביעו אמון בויאגרה מכיוון שהוכחה כ"יעילה ואמינה".

48% אמרו ש"מטופלים רבים דיווחו על אכזבה מאיכות הזקפה בתרופות אחרות".

48% אמרו ש"מטופלים רבים הביעו אכזבה ממהירות התחלת ההשפעה שהבטיחו תרופות אחרות".

39% אמרו ש"מטופלים רבים דיווחו על אכזבה ממשך הפעולה שהובטחה בטיפול בתרופות אחרות".

יעילות הויאגרה צוינה כסיבה השכיחה ביותר להחלטת המטופלים לחזור ולהשתמש בתרופה.


הסקר, שנערך בקרב 100 אורולוגים ורופאי משפחה מחמש מדינות: אנגליה, גרמניה, צרפת, אוסטרליה וברזיל, הנו הראשון בסדרת מחקרים המתייחסים לאוכלוסיית גברים שהשתמשו בויאגרה, עברו לתרופות אחרות ולאחר מכן חזרו אליה.
הסקר נערך על יד חוקרים בלתי תלויים בחסות חברת התרופות פייזר (Pfizer) בחודשים פברואר-מרץ השנה.



בואו לדבר על כך בפורום הפרעה בתפקוד המיני

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום